Toon posts:

[SMTP server]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik was laatst met een applicatie bezig waarmee je e-mail kunt verzenden toen ik niet meer verder kwam. Ik heb namelijk wanadoo, maar dat heeft niet iedereen en iemand die home heeft die kan dus niet connect met wannadoo. Nu wou ik weten of er een smtp server is die alle providers accepteert, weet iemand daar meer over?

alvast bedankt

Verwijderd

euh, je bedoelt een open-relay?
waarschijnlijk moet je mail verzenden via de smtp van wanadoo, die zal @home wel accepteren. Waarschijnlijk accepteren ze jouw ip adres niet omdat die in een zgn. "dynamic ip block" voorkomt, dus ip blocken die providers als @home, wanadoo uitgeven aan hun abonnees.

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:56
Die is er niet. Of ja, die zijn we wel (heet open relay) maar die staan binnen no time op iedere blacklist die er is. Die worden namelijk voornamelijk gebruikt om te spammen.

Wat je het beste kunt doen is gewoon de gebruiker tijdens installatie of zo op laten geven welke smtp-server er gebruikt moet worden :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Of de applicatie ZELF als SMTP-server laten dienen als je hem zelf in mekaar progged.. Gewoon MX-record resolven van de host waar de email heen moet en dan vervolgens via SMTP-protocol 't mailtje daarheen sturen :Y)

• Paul
Hij heeft het zelf al over @home, dus ik denk niet dat dat een optie is :) @home (en misschien wel meer providers) blokkeert poort 25 sinds de spammende virussen en open relays een sterke opkomst hebben gemaakt :)

Rhàshan - Aditu Sunlock

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Paul Nieuwkamp schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:53:
Hij heeft het zelf al over @home, dus ik denk niet dat dat een optie is :) @home (en misschien wel meer providers) blokkeert poort 25 sinds de spammende virussen en open relays een sterke opkomst hebben gemaakt :)
Inkomend ja, uitgaand niet. ;)
Anders zou je zelf ook niet meer met Outlook e.d. kunnen mailen. B)

Maw: uitgaande mails zoals TS bedoeld is wel degelijk mogelijk. Het is inderdaad beter om de gebruiker de mogelijkheid te geven om zelf een SMTP-server op te geven of om een SMTP-server in te bouwen.

[ Voor 19% gewijzigd door Joen op 13-01-2005 01:05 ]

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mjah, sorry, ik bedoelde eigenlijk eigen SMTP-client die direct verstuurd zonder tussenkomst van extra server.

• Paul
Tja, ik kan het zo niet testen bij gebrek aan mensen met @home op msn :P maar bij mijn weten blokkeert @home ook outbound smtp :) Behalve dan natuurlijk naar hun eigen server, maar goed, JeroenM_tbs, ik dacht eigenlijk dat dat vanzelf sprak :)

Een rondje google / gotsearch leert me echter dat je gelijk hebt :)

Gezien het GoT-verleden van de topicstarter denk ik echter wel dat het zelf schrijven of implementeren van een SMTP-server in zijn applicatie wat ver gaat :P

Rhàshan - Aditu Sunlock

Verwijderd

Topicstarter
...ik dacht zelf ook aan om van het programma ook een smtp server te make, wan mail moet met een klik verzonden worden zonder dat iemand zelf een server in vult.

oke dan...bedankt voor de moeite ieder1 ;) ik knoei wel nog ff verder
Pagina: 1