Toon posts:

Hoe applicaties beveiligen met wachtwoord? *

Pagina: 1
Acties:
  • 914 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Is er ook een programmatje/functie in winxp waarmee je, als je een bepaald programma wilt openen (dus bv outlook) je een popup krijgt waar je je wachtwoord in moet voeren?

Dus gewoon een programma 'beveiligen' als het ware..

bvd :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 00:33 ]

• palloquin
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-01-2021
uh... NTFS rechten zetten op de folder waar het in staat en dan "run as" kiezen (rechter muis knop op shortcut) en een user met de juiste rechten kiezen...

Niet heel mooi maar het werkt wel (denk ik...)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik gebruik geen verschillende users.. Ik heb gewoon 1 standaard user, dus ik heb eigenlijk wel zo'n programmatje oid nodig..

• Apex
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-07-2023
En dan rijst bij mij de vraag; voor wie moet er dan een wachtwoord op? :?

Als je met meerdere mensen die computer gebruikt zou ik toch gaan voor meerdere accounts.

Verder levert Google dit op: http://www.everstrike.com/
Is niet gratis, maar wel wat je zoekt.

[ Voor 26% gewijzigd door Apex op 13-01-2005 00:50 . Reden: typo en wat ge-add ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Een standaardfunctie hiervoor is niet in Windows aanwezig, anders dan runas. Hiermee kan je prima wat jij wil, omdat je deze optie in de eigenschappen van de snelkoppeling aan kan zetten. Een andere Windows user aanmaken, en deze eventueel dan in het welkomstscherm verbergen is natuurlijk mogelijk.

Voor zover ik weet zit het ook niet standaard in Outlook. In combinatie met Exchange kan je het wel verplicht stellen en misschien dat je op de diverse Outlookprofielen wel een wachtwoord kan zetten.

Omdat dit niet een twee drie met Windows temaken heeft, verplaats ik je topic even.
Windows Operating Systems > Software Algemeen :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Naja het is gewoon een computer die door iedereen gebruikt word, maar nu wil mn moeder af van hotmail en wil ze outlook gaan gebruiken (ism een emailadres van onze provider), maar ze vind het (natuurlijk) niet 'prettig' dat iedereen haar mail kan lezen. Outlook wordt verder door niemand gebruikt.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Mail op een computer waarbij meerdere mensen administrator of root zijn is altijd wel te lezen. Kan vast wel versleuteld worden maar dat lijkt me geen gratis oplossing.

Het is dus handiger als ze webmail blijft gebruiken, google bied 1000MB en hotmail USA 250 MB, ik zie de problemen daar niet van in aangezien de meeste(?, was vroeger) providers enkel attachments van 5MB toestaan.

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ik pas je topictitel even aan omdat je aangeeft dat het specifiek om Outlook gaat; wat bepaalde mogelijkheden biedt in de oplossingen :)

Wachtwoord voor een bepaald programma > [Outlook] Hoe simpel beveiligen met wachtwoord? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Je kan in Outlook toch je persoonlijke mappen beveiligen met een wachtwoord ?

-> rechtermuisklik op 'persoonlijke mappen' en daar ergens wachtwoord instellen of wijzigen.

Als je outlook dan opent, zal hij naar dat wachtwoord vragen ;)

Verwijderd

Wachtwoord op je persoonlijke bestand (.pst)

Ga in outlook naar: extra / opties / email instellingen / gegevensbestanden / dubbelklik jou gegevensbestand en klik op wacthwoord wijzigen

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 14:32:
Ik pas je topictitel even aan omdat je aangeeft dat het specifiek om Outlook gaat; wat bepaalde mogelijkheden biedt in de oplossingen :)

Wachtwoord voor een bepaald programma > [Outlook] Hoe simpel beveiligen met wachtwoord? *
Naja, in dit geval gaat het om outlook ja, maar ik denk dat het ook wel interessant is om te weten of er zoiets in het algemeen is?
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:12:
Wachtwoord op je persoonlijke bestand (.pst)

Ga in outlook naar: extra / opties / email instellingen / gegevensbestanden / dubbelklik jou gegevensbestand en klik op wacthwoord wijzigen
OKe, thanks, ga het proberen :)
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 15:09:
Je kan in Outlook toch je persoonlijke mappen beveiligen met een wachtwoord ?

-> rechtermuisklik op 'persoonlijke mappen' en daar ergens wachtwoord instellen of wijzigen.

Als je outlook dan opent, zal hij naar dat wachtwoord vragen ;)
Idem als je bovenbuurman :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 22:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zou zeggen: kijk naar de antwoorden bij de topics met dezelfde vraag :+
http://gathering.tweakers...a%5BxFILTERS%5D=#hitstart
http://gathering.tweakers...5D=XF10-XF11---A#hitstart
http://gathering.tweakers...5D=XF10-XF11---A#hitstart

Wat vindt je van die tools?
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:36:
Naja, in dit geval gaat het om outlook ja, maar ik denk dat het ook wel interessant is om te weten of er zoiets in het algemeen is?
offtopic:
Titel aangepast :p

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• HardinxCore
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-12 22:39
Het gaat hier dus om Microsoft Outlook (Zit bij het MS Office pakket)
En niet om outlook express?

Je kan idd profielen in MS Outlook opgeven, en PST bestanden beveiligen. ook kan je een bepaalde pst file bij alle profielen laten openen.
dus dan heb je 2 persoonlijke mappen.

Vlgns mij heb je geen search gebruikt in google of help van ms outlook

Verwijderd

Topicstarter
HardinxCore schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:43:
Het gaat hier dus om Microsoft Outlook (Zit bij het MS Office pakket)
En niet om outlook express?

Je kan idd profielen in MS Outlook opgeven, en PST bestanden beveiligen. ook kan je een bepaalde pst file bij alle profielen laten openen.
dus dan heb je 2 persoonlijke mappen.

Vlgns mij heb je geen search gebruikt in google of help van ms outlook
Gaat wel om outlook express (wat standaart bij IE/Windows zit), maar mijn beginvraag ging eigenlijk om het (simpel!) 'beveiligen' van een programmatje..

• mjszwo
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
http://www.winguardpro.com/

Ik denk dat dat hetgene kan doen wat jij wil.

Verwijderd

Topicstarter
Ahh inderdaad! Werkt SUPER :) thanks
Pagina: 1