Toon posts:

Gezocht: web based groepsagenda systeem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tijdens m'n kerstvakantie hebben ze op mijn werk adhoc besloten om aspWebCalendar van FullRevolution te gaan gebruiken. "Kostte maar $95"...

Allemaal leuk en aardig, maar ik vind 't een draak van een programma, en het werkt alleen maar onder Internet Explorer (zelfs hun website werkt niet onder bv. Mozilla: de menu's aan de linkerkant doen 't niet). Oftewel, ik heb er niet zoveel fiducie in.

Maar ik ben absoluut niet bekend met web based agenda's, en kan dus niet 1-2-3 een alternatief aandragen.

Zijn er andere groepsagenda's die
A: niet een arm en een been kosten (Groupwise, Lotus Notes etc.),
B: standaard HTML gebruiken (dus niet IE only), en
C: draaien op een Win2K3/IIS server?

Ik wil best zoeken op internet, maar als Google 3000+ hits teruggeeft op "web based group calendar" heb ik toch meer vertrouwen in de praktijkervaringen van mensen die zo'n pakket kennen.

Het gaat overigens om max. 10 personen waarvan de agenda moet worden bijgehouden, en Exchange plugins zijn niet aan de orde, want we gebruiken geen Exchange.

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 07:23
freshmeat zoeken naar groupware ofzo...... zat mogelijkheden daar.

openexchange was dacht ik ook een soort exchange vervanger... ontwikkeld door suse/novell op dit moment.

Hmm, zo waren er nog wat meer van die projecten.

maar eh freshmeat dus maar even nakijken ;)

http://www.freshmeat.net

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zoek eens op www.sourceforge.net
Hier staan een hoop Open Source programma's, dus gratis.

Bijvoorbeeld deze?
eGroupWare is a multi-user, web-based groupware suite developed on a custom set of PHP-based APIs. Currently available modules include: email, addressbook, calendar, infolog (notes, to-do's, phone calls), content management, forum, bookmarks, wiki

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Verwijderd

Topicstarter
Wauw! jullie zijn snel! :)
Freshmeat gaf 79 hits, waarvan een flink aantal onder GPL of MPL. Dat opent perspectieven... ;) Ik heb alleen nog maar naar de screenshots gekeken, maar een aantal ziet er veelbelovend uit. Overzichtelijk en zo. En dat scherm is toch waar bv. een afdelingssecretaresse mee te maken heeft, en dan is 't wel handig dat ze in 1 oogopslag de planning kan zien.

eGroupWare ziet er in hun demo nog warriger uit dan aspWebCalendar, en ik denk niet dat ik daar onze lieftallige secretaresse een plezier mee doe. Technisch ziet 't er goed uit, maar alleen al het feit dat je met je muis op het 'poppetje' moet gaan staan om te zien voor wie die afspraak geldt, is niet acceptabel wanneer je als secretarresse aan de telefoon hangt en een afspraak moet inplannen.

Afijn, ik heb genoeg links om weer wat verder te spitten, maar reacties van "wij werken met pakket xxx, en dat bevalt niet/aardig/prima" zouden erg welkom zijn. :)

• Wacky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 22:19

Wacky

Dr. Lektroluv \o/

Ik heb ervaring met more.groupware (http://mgw.k-fish.de/). Wat kan ik er van zeggen? Het werkt goed en was voor mij toendertijd precies wat ik zocht. Check de online demo op http://demo.opensourcecms.com/moregroupware/ (admin/demo) and see for yourself :)