[tv-out] kleuren over de rooie

Pagina: 1
Acties:

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:08
Vergelijk als je wilt deze twee fotootjes:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boo2you/M4100037.jpgFOUT

en
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/boo2you/M4100038.jpgGOED

Die blauwige waas krijg ik soms spontaan als ik een divxje afspeel.

Ik gebruik tv-tool, maar met of zonder maakt niet uit.
16bits of 32bits kleuren maakt ook niet uit. En de player: Mediaplayer 10 of MplayerClassic of Winamp. Het haalt niets uit. Het rare is. Soms kan ik ook een hele film kijken zonder problemen. Maar een andere keer is het om de 5 minuten raak.

Als ik met TV-tool ff switch van fullscreen naar standard en weer naar fullscreen weergave zijn de kleuren weer (even) normaal.

op Winxp met Geforce2 (verschillende drivers geprobeerd)

[ Voor 5% gewijzigd door Master FX op 12-01-2005 23:20 . Reden: toevoeging os en vga ]

Stay safe

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Als je een SVideo kabel gebruikt, probeer eens een andere kabel, mogelijk is de kabel niet helemaal lekker of maakt ie slecht contact.

Verder zijn soms optimale/extreme instellingen in TV-tool of andere drivers de oorzaak van vage klachten bij sommige TV's.

En soms liggen ook gewoon codecs dwars. Maar als de beelden op je monitor goed zijn dan weet je igg dat het niet de codec is. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Als het aan de kabel zou liggen dan zou je met Svideo geen contrast of geen kleur moeten hebben terwijl je met Composiet helemaal geen beeld hebt bij contactverlies.

Check eens hoeveel codec's, filters en drivers met elkaar in 'gevecht' zijn om de data uit je stream, speel het eens af met VideoLan player.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-07 22:28

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 04:49:
Als het aan de kabel zou liggen dan zou je met Svideo geen contrast of geen kleur moeten hebben terwijl je met Composiet helemaal geen beeld hebt bij contactverlies.

Check eens hoeveel codec's, filters en drivers met elkaar in 'gevecht' zijn om de data uit je stream, speel het eens af met VideoLan player.
ik weet niet zeker of het aan de codecs ligt maar daar zou ik in ieder geval een probleem zoeken... ik kan een keer een film geleeched op een lan, die was in speler a helemaal blauw en ik speler b waren de kleuren goed maar zag je maar 1 of 2 frames per seconde en de rest van de tijd was het zwart (knipperfestijn dus)
dat was toen een xvid filmpje, kijk nog eens goed naar die codec en download de nieuwste :)

• timmersr
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-10-2024
De kabel hoeft niet eens slecht te zijn; slechts te lang kan ook al dit soort resultaten opleveren.
Het signaal wordt dan te zwak en zorgt voor dit soort resultaten in sommige scenes.

• Master FX
De kabel is redelijk lang, maar om wat voor scenes zou het dan moeten gaan dat het soms een hele film goed gaat en een andere keer om de 5 minuten mis gaat?

Stay safe

• Master FX
Kan het ook liggen aan het feit dat er een flinke kluwe kabels achter het tv-meubel langs loopt. Coax-kabels voor tv-radio signaal. UTP kabels voor intern netwerk. Powerkabels voor de stroomvoorziening. En dan nog flink wat kabels voor de homecinema set (boxjes)

Stay safe

Pagina: 1