[XP] Wel pingen naar site, geen pop3/http*

Pagina: 1
Acties:
  • 234 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• lithoijen
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:20
Ik heb het volgende probleem:
Twee computers met daarop winxp home ( compleet legaal) hangen in een netwerkje. De internet verbinding wordt verzorgt door een standaart kpn modem/router. PC1 heeft de map Mijn documeneten gedeeldt zodat er ook vanuit de 2e pc met de bestanden gewerkt kan worden. Ook is een canon netwerkprinter via het netwerk beschikbaar. Deze situatie werkt nu een aantal maanden naar wens en zonder problemen.
Nu treden er plotseling problemen op. PC2 kan niet meer op internet komen. Ook email via pop3 werkt niet meer. Het interne netwerk is wel gewoon beschikbaar. Het vreemde aan deze situatie is, is het feit dat ik wel gewoon internet pagina's kan pingen vanuit deze PC. een ping naar www.google.nl of naar www.tweakers.net werkt vlot en zonder problemen. Ook de default gateway laat zich zonder problemen pingen.
Surfen m.b.v. ip nummers werkt echter ook niet.Ipadres, default gateway en subnetmask kloppen.Ook de instelpagina van de router kan niet geopend worden.
Een ping naar local host werkt ook perfect, maar op het moment dat ik het ip adres van PC2 op PC2 probeer te pingen krijg ik time outs. PC1 kan wel gewoon vanuit PC2 gepingt worden evenals de printer. Wanneer ik opstart onder veilige modes met netwerk ondersteuning werkt internet en email wel gewoon. Ook internetten met een knoppix linux cd werkt zonder problemen.
De kabels zijn mijn inziens dus ok. Verder is er niets maar dan ook niets aan de configuratie veranderd (week vakantie). Opstarten met de laatst werken instellingen maakt niets uit. Ook een systeem herstel naar een datum waar alles nog gewoon werkte help niks.
De PC heeft een actuele legale norton 2004 virusscanner, en is voorzien van alle windows updates. Zowel de windows firewall is uitgeschakeld (als test normaal niet) als de firewall van norton. Verder is de PC gescant met housecall (onder veilige modes anders werd de pagina niet gevonden), er werd ovigerens niks gevonden. Verder is er ook geen spy/adware aanwezig op de pc. Ook draaien er verder geen netwerk of p2p programma's (ook niet geinstaleerd).
Het verwijderen van de netwerkkaart en deze opnieuw instaleren helpt niks. Ook het handmatig aanpassen van het ipadres maakt geen verschil.
In het systeem logboek van windows wordt er melding gemaakt van een MRxSmb foutmelding:

De masterbrowser heeft een servermelding ontvangen van computer CC25610-A die meent de masterbrowser voor het domein te zijn op transprt NetBT_Tcpip_{59B85C55-9BCA-4D9B. De masterbrowser wordt gestopt of er wordt een verkiezing afgedwongen.

en van een NetBt foutmelding:

Event ID: 8003
Description: The master browser has received a server announcement from the computer <Windows NT client> that believes that it is the master browser for the domain on transport <NetBT>. The master browser is stopping or an election is being forced.

Weet iemand wat hier het probleem is en hoe ik het oplos?

• lithoijen
Heeft iemand nog suggesties? Ik ben een beetje door mijn standaart oplossinstrategien heen. Ik kan de boel natuurlijk wel formateren en opnieuw instaleren, maar dan weet ik nog niet waar het probleem vandaan komt. En dan zou het dus zo weer kunnen gebeuren en daar heb ik eigenlijk geen zin in. Dus als er iemand nog ideen heeft laat maar horen.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Spyware adware wordt nauwelijks gescand met norton. Kijk hier eens in de B&V faq. dit klinkt echt als spyware. (Hoe heb je geconstateerd dat er geen spy adware draait? of wellicht heb je spy/adware gehad en is die niet goed gedeinstaleerd? )

Proxy leeggemaakl in browser? (is leeg? vul die dan juist eens in!, maar dit verklaard niet pop3)

Andere browser (firefox) doet het ook niet? zoja, dan kun je echt aan spyware denken.

en er loop een ipsockfix rond (staat in faq van WOS). op tcp/ip te resetten.

Een verkeer gedeinstalleerde norton? je zou niet de eerste zijn.

Enne aarzel niet wat meer alinea's te maken en een goeie topic titel

Die events betekenen helaas niets. treed ook regelmatig op in een goed netwerk.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik zou het ook eens geheel zonder Norton/Symantec proberen, aangezien je ook mail problemen hebt maar DNS het niet lijkt te zijn.

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Belangrijk: post je HijackThis log eens.

Verder zou ik de firewall van Norton volledig uninstallen. Na verwijderen de manuele uninstall-instructies van de website van Symantec volgen zodat alle restjes uit het registry verdwenen zijn.

Verwijderd

Titelfix

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

die CC25610-A, is dat de naam van jou computer (@home?) of van een ander?

Dat masterbrowser heeft te maken met het feit dat in een netwerk 1 computer wordt aangewezen om de boel te indexeren. Het lijkt erop dat of die service uitstaat of dat er meerdere computers ruzie met elkaar heben ;) over wie die functie mag vervullen. Met de home edition is het echter wat moeilijk om daar wat meer info over te krijgen.

Spyware: scan eens met wat antispyware programma's zoals adaware, spybot s&d. Als je klaar bent zou je voor het fiixen van rigoreuze veranderingen in je netwerkinstellingen Winsock xp fix eens kunnen draaien.

Op dit punt ben ik eigenlijk zeer geinteresseerd in je HijackThis log. Kun je dat eens posten?

[ Voor 1% gewijzigd door SilentStorm op 13-01-2005 22:16 . Reden: typo ]

Localhost is where the heart is

• lithoijen
De norton firewal is gedeinstaleerd dus dat mag geen problemen geven. Er is op adware gescaned m.b.v. adaware se en die vond niks. De PC wordt hooftzakelijk voor email gebruikt, er wordt weinig op geinternet. Bovendien wordt er geen gebruik gemaakt van p2p programma's dus ik verwacht eigenlijk ook nauwelijks ad/spyware.

Die winsock fix ga ik eens proberen dat zou misschien kunnen helpen. Alvast bedankt voor de ze tip. Werkt dat niet dan zal ik ook even het HijackThis logposten. (dat zal alleen niet meer vanavond gebeuren vrees ik).

Verwijderd

Is het ook mogelijk ip-adressen op het internet te pingen? Ben je bijvoorbeeld in staat het ip-adres van de DNS-server van je provider te pingen?
Ik denk namelijk dat PC 2 niet in staat is om adressen te "resolven". M.a.w. de adresnaam in het URL-veld van Internet Explorer te vertalen naar een ip-adres. De PC is dan ook niet in staat het adres van de mail-server om te zetten.
Als voorgaande het geval is dan kun handmatig het ip-adres van de dns-server bij de ip-configuratie invullen.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-02 11:11
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:16:
Is het ook mogelijk ip-adressen op het internet te pingen? [...]
lithoijen schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:18:
Het vreemde aan deze situatie is, is het feit dat ik wel gewoon internet pagina's kan pingen vanuit deze PC.
B)

Gok zelf ook een DNS / proxy instelling. Probeer het eens met beide PC's handmatig IP adres toewijzen, en zorg ervoor dat beide PC's een andere computernaam hebben :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 23:32

SilentStorm

z.o.z

Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 11:16:
Is het ook mogelijk ip-adressen op het internet te pingen? Ben je bijvoorbeeld in staat het ip-adres van de DNS-server van je provider te pingen?
Ik denk namelijk dat PC 2 niet in staat is om adressen te "resolven". M.a.w. de adresnaam in het URL-veld van Internet Explorer te vertalen naar een ip-adres. De PC is dan ook niet in staat het adres van de mail-server om te zetten.
Als voorgaande het geval is dan kun handmatig het ip-adres van de dns-server bij de ip-configuratie invullen.
[..]
lithoijen schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:18:
[..]
Nu treden er plotseling problemen op. PC2 kan niet meer op internet komen. Ook email via pop3 werkt niet meer. Het interne netwerk is wel gewoon beschikbaar. Het vreemde aan deze situatie is, is het feit dat ik wel gewoon internet pagina's kan pingen vanuit deze PC. een ping naar www.google.nl of naar www.tweakers.net werkt vlot en zonder problemen. Ook de default gateway laat zich zonder problemen pingen.
[..]
edit: /spuit(new Random().nextInt());

proxy zou kunnen.. kijk eens bij iexplore onder extra/internet opties/verbinding/lan instellingen/proxy (advanced). Programma's die de internet instellingen van ie overnemen gebruiken die ook. Daar kan trouwens ook een automatisch configuratiescript bijstaan, in dat geval die ook uitzetten. [wacht nog geduldig op hijackthis ]

[ Voor 16% gewijzigd door SilentStorm op 14-01-2005 12:00 ]

Localhost is where the heart is

• lithoijen
Bedankt voor alle suggesties. Ik zal vanavond het log van hijackthis posten. De proxy instellingen staan goed (er wordt geen gebruik gemaakt van een proxyserver).

Het is gewoon mogenlijk adressen op internet te pingen zowel op ip adres als op naam.

De pc hebben verschillende namen die beide indentiek zijn in het netwerk.

Handmatig het ipadres veranderen heeft ook geen zin, dezelfde problemen blijven bestaan.

• lithoijen
Het probleem is ondertussen opgelost door een herinstalatie van windows.

Maar ik blijf het vreemd vinden. Geen virussen, geen spyware, geen firewalls. Proxy instellingen ok enz enz.
Wel pingen naar ip adressen en websites maar geen internet.
Voor iedereen die er nog geintereseerdt in is het hijackthis log het staat hieronder:

Logfile of HijackThis v1.99.0
Scan saved at 16:55:28, on 17-1-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe
C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe
C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
C:\DOCUME~1\VRBOUW~1\LOCALS~1\Temp\Tijdelijke map 2 voor hijackthis.zip\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.euro.dell.com/
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Koppelingen
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelper.ocx
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\PROGRA~1\SPYBOT~1\SDHelper.dll
O2 - BHO: Web assistant - {9ECB9560-04F9-4bbc-943D-298DDF1699E1} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Web assistant - {0B53EAC3-8D69-4b9e-9B19-A37C9A5676A7} - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\AdBlocking\NISShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Program Files\Java\j2re1.4.2_03\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Program Files\Dell\Media Experience\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [IgfxTray] C:\WINDOWS\System32\igfxtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\System32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [DVDLauncher] "C:\Program Files\CyberLink\PowerDVD\DVDLauncher.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - Global Startup: Acrobat Assistant.lnk = C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Distillr\AcroTray.exe
O8 - Extra context menu item: E&xporteren naar Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll (file missing)
O9 - Extra button: Onderzoek - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~3\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe
O12 - Plugin for .spop: C:\Program Files\Internet Explorer\Plugins\NPDocBox.dll
O23 - Service: Symantec Event Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto-Protect - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Program Files\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\COMMON~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service - Symantec Corporation - C:\Program Files\Common Files\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Pagina: 1