[98] Blijft hangen bij opstarten

Pagina: 1
Acties:

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:32
Ik heb nu een P3 660(ofzoiets) mhz en wil hier een mp3 bak van maken. Nu stond er al win98 op. Alleen de drivers van de geluidskaart waren nog niet geistalleerd en die had ik ook niet meer. Nu ben ik een tijdje bezig geweest met de drivers die bij windows zitten alleen nu start de computer niet meer op. Hij stopt gewoon met opstarten bij het blauwe wolkjesscherm van win98. Het balkje onderin blijft nog wel gewoon bewegen. Ik heb al een format C: gedaan en windows opnieuw geinstalleerd en ook al een andere harde schijf geprobeert, ik blijf alleen met het probleem zitten. Wat zou het kunnen zijn? Hij start dus gewoon niet meer op

Het is trouwens een Aopen ax34 Moederbord met onboard geluid(waar van ik de officiele drivers nu wel heb)

In veilige mode is er trouwens niks aan de hand :?

[ Voor 4% gewijzigd door Sf1nX op 13-01-2005 09:24 ]

Verwijderd

Sf1nX schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:12:
In veilige mode is er trouwens niks aan de hand :?
Dat klopt, omdat hij dan de drivers waarschijnlijk niet laad...

Heb je al een vorige versie van de drivers geprobeerd?

• Sf1nX
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:32
Ik had de verkeerde drivers geinstalleerd.
Maar nu heb ik al meerdere keren de harde schijf geformatteerd en windows opnieuw geinstalleerd. Ik heb zelfs al een andere harde schijf geprobeert.
Maar hij start nog steeds niet op :(
Je heb dat scherm met al die wolkjes met dat bewegende balkje eronder. Dat balkje beweegt eerst een paar seconden en dan gaat ie stotteren en stopt ie helemaal. En dan na een tijdje gaat het balkje weer bewegen, alleen er gebeurt gewoon helemaal niks. Terwijl de HDD-led voluit brand de hele tijd

Verwijderd

Heb je je BIOS nog wel goed ingesteld? :?
Ik heb namelijk ooit zoiets meegemaakt.

offtopic:
Dat heb je als denkt veel verstand te hebben :7

• [Jules]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-04 12:49

[Jules]

Confusion in confusion

Start eens op met bootlog (opstarten met F8). Dan kun je daarna achterhalen waar het fout gaat.
Heb ooit eens meegemaakt dat een aantal fonts verkeerd waren geinstalleerd; die verwezen naar de cd-speler. Als je tijdens het booten het cd-laatje opende startte windows verder op (of als je die cd met die fonts erin hebt zitten).

Maar wellicht helpt dat bootlog je om de oorzaak te achterhalen.

Knowing others is to be clever.
Knowing yourself is to be enlightened.
Overcoming others requires force.
Overcoming yourself requires strength.