Toon posts:

[XP] Outlook express bestanden naar nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Nadat mijn harde schijf weigerde nog op te starten heb ik besloten een nieuwe
schijf in mijn computer te plaatsen. Deze HD heb ik vervolgens als MASTER ingesteld
en de andere HD, degene die weigerde op te starten, als SLAVE er onder gezet.

De bestanden op de weigerende HD zijn op deze manier gewoon te lezen en te bevragen
in de vers geinstalleerde versie van WINDOWS XP proffessional en
kunnen naar mijn inzien ook naar de nieuwe harddisk gekopieerd worden. * dat is immers
gelukt*

Maar nu het probleem:
De mails en de mail-account instellingen kan ik op de weigerende schijf niet vinden
en als ik de link van Outlook Express, op de weigerende HD, aanklik, wordt gewoon
de verse install van Outlook express gestart...

Dus wie kan mij vertellen hoe ik die instellingen en mijn oude emails toch van die
harde schijf kan krijgen?

Alvast bedankt

(Na een snelle search heb ik geen gelijke topics kunnen vinden sorry als die wel bestaan)

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet dus zoeken naar .dbx files. Punt is alleen, kan je die nog op een of andere manier terughalen van je weigerende HD. Anders heb je nl. een klein probleempje :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:57
Je inbox en dergelijke staan onder een map ergens in je doc's en settings. Bij mij is dat deze map:

X:\Documents and Settings\Widow\Local Settings\Application Data\Identities\{vaag getal}\Microsoft\Outlook Express\

In die dir vind je de bestanden die je inbox en dergelijke vormen. Als je nu deze wilt overplaatsen dan kopieer je ze naar de andere HDD, in een temp mapje ergens.

Daarna start je Outlook en meld je jezelf aan enzo, settings goed doen en zorgen dat je mail werkt. Dan sluit je Outlook af, je kopieert de bestanden die je in de temp map had gedaan naar de nieuwe Outlook folder en daar overschrijf je de huidige bestaande bestanden van Outlook. Zo werk ik iig al jaren met formats en dergelijke.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• Appesteijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De *.dbx files hebben dan de naam van de map in Outlook-Express. Open nu je nieuwe install van Outlook-Express en maak daar nieuwe maps aan met dezelfde naam als je oude maps. Sluit nu Outlook en zoek je nieuwe mappen. Vervang deze door je oude mappen, open Outlook en als het goed is zijn je mails weer terug.

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Of je kopieert die dbx bestanden en je kiest voor importeren en dan uit een archiefmap importeren. Dan haalt ie je berichten op de correcte manier naar binnen in je nieuwe Outlook i.p.v. er gewoon overheen te kopieren. :)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

nog een methode:
als je je OE al een keer opgestart hebt kan je zelfs de hele \Outlook Express directory van de oude over de nieuwe heen zetten.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik heb mijn emails kunnen vinden en die zijn nu weer geintegreerd in mijn
nieuwe versie van outlook!

Maar weet iemand ook nog hoe ik de instellingen voor de email-accounts kan
terug vinden...?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

In 't registry.
Kun je daar niet meer in en heb je niet eerst de accounts ge-exporteerd dan ben je f00ked.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1