Gigabyte PII moederbord + Celeron 466mhz start niet op..

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Topicstarter
Ik heb ergens nog een oude computer staan die ik zoujuist heb weggegeven..
Het betreft een Gigabyte pentium 2 moederbord met een slot voor de processor. In dit slot is
een Celeron 466mhz processor gehangen. Verder een 3dfx Voodoo 3 2000 videokaart en een
Creative Soundblaster 128 geluidskaart.
Het probleem:
Soms reboot hij spontaan...
Tijdens het opstarten in BIOS, wanneer de processor wordt weergegeven, loopt hij vast..
Soms (direct bij het opstarten) brandt het groene lampje ook niet (vooraan), en reageert hij helemaal niet..hij blijft hangen nadat de videokaart zich heeft gemeld in de BIOS...

Meestal los ik dit op door een flinke mep uit te delen, resetten, waarna vervolgens het groene lampje brandt. Wanneer dit niet lukt, moet ik de processor even loshalen, blazen op de contactjes en vervolgens doet ie het weer..

Ik denk dat de processor los zit. Hoe is dit op te lossen.. zonder te veel geld uit te geven ( < 10 ) ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Ik zou als ik jou was eerst eens even kijken naar je geheugen. Het klinkt gek maar testen is gratis :P

En anders moet je even spelen met taiwraps. heb ik ook eens gegaan. Gewoon creatief zijn :P gelukkig zijn SLOT 1 cpu's nogal groot dus dat gaat wel lukken :)