Toon posts:

Meerdere Urls zoekmachine Maken

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik heb 2 sites >

http://www.imdb.com/find?q=
http://www.moviemeter.nl/?search=

Die ik graag in één zoekmachine wil verwerken. En dan de results neerzet als klik hier voor imdb
en klik hier voor moviemeter En dat in een aparte pagina (denk aan google die ook naar aparte pagina toegaat).

Dus je start de site, je ziet een zoekveld staan, daar vul je een filmnaam in en vervolgens zet hij in een aparte pagina: iets als: klik hier voor imdb en op een regel eronder: klik hier voor moviemeter

Ik heb de search van tweakers doorgezocht, maar ik kwam niet verder dan alleen 'zoekmachine maken voor eigen site'.

Daar heb ik dus niet zoveel aan behalve dat ik wist dat ik dit probleem hier juist zou posten.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, heel erg bedankt alvast...

MvG

polini

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 22:40 ]

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

ehm, je maakt een formuliertje met twee knoppen, je hangt er een simpel javascriptje aan en je gaat naar de juiste site toe?
Of je submit het formulier naar je eigen script die hem vervolgens redirect. Zo moeilijk is dat toch niet?
Waar loop je vast?

Verwijderd

Topicstarter
Erkens schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:42:
ehm, je maakt een formuliertje met twee knoppen, je hangt er een simpel javascriptje aan en je gaat naar de juiste site toe?
Of je submit het formulier naar je eigen script die hem vervolgens redirect. Zo moeilijk is dat toch niet?
Waar loop je vast?
Het is al met al erg pittig voor mij.
Bedankt dat je wilde reageren op mijn post.
Ik had eerst een simpel javascript ertussen waarbij je de site moest aanvinken die in een lijst stond maar dan kon je maar zoeken op 1, dat was gewoon de imdb site.

En nu zou ik graag die 2 sites op 1 pagina hebben willen. En dan gewoon als 2 hyperlinks.

Daarbij komt nog een lay-out.
Dus in principe niet alleen: klik hier voor imdb en klik hier voor moviemeter op één site.
Maar de lay-out maak ik er later omheen
Maar toch bedankt voor je hulp.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Ik snap het nog niet helemaal. Wat moet er dan gebeuren als je op 1 van die links klikt? Moet je dan doorgelinkt worden naar desbetreffende site? Of wou je de zoekresultaten opdezelfde pagina tonen in dezelfde stijl als de rest van je website.

[ Voor 26% gewijzigd door eghie op 12-01-2005 23:00 ]

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Dus je wilt de resultaten overnemen op je eigen pagina, begrijp ik dat goed?
Wat je in zo'n geval moet doen is het ophalen van de resultaten pagina en daar op de een of andere manier de resultaten "uitknippen" (bijvoorbeeld met een regex, of zelf de html parsen) en die op je eigen site neerzetten.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kijk eens naar dit topic van nog geen week geleden:
[rml][ html] drop-down menu om search engine te kiezen[/rml]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• sopsop
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-05 08:55

sopsop

[v] [;,,;] [v]

Erkens schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 23:03:
Dus je wilt de resultaten overnemen op je eigen pagina, begrijp ik dat goed?
Wat je in zo'n geval moet doen is het ophalen van de resultaten pagina en daar op de een of andere manier de resultaten "uitknippen" (bijvoorbeeld met een regex, of zelf de html parsen) en die op je eigen site neerzetten.
Dat wordt lastig bij IMDB, dat weten ze dacht ik te omzeilen. Ze vinden het sowieso niet fijn als je dat doet.

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

boppert schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 09:22:
[...]
Dat wordt lastig bij IMDB, dat weten ze dacht ik te omzeilen. Ze vinden het sowieso niet fijn als je dat doet.
Natuurlijk vinden ze dat niet fijn. Ze lopen door dat soort acties inkomsten mis, dus gelukkig is dat wat lastig. ;)
Je zou wellicht tegen betaling aan IMDB de db mogen querien, geen idee of dat mogelijk is, maar je zou het na kunnen vragen of dat mogelijk is :)

http://www.imdb.com/help/show_leaf?licensing

[ Voor 5% gewijzigd door Erkens op 13-01-2005 10:09 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-05 11:04

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik denk dat dit veel te hoog gegrepen is kijkend naar de vraagstelling. Veel verder dan een 'bij het handje nemen' of scriptrequest kan dit topic imo niet komen.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.