Moet je om dual channel te kunnen draaien nu echt een dualchannel pack hebben? Heb laatst een corsair 512 mb reepje gekocht, maar met videowerken krijg ik steeds meer behoefte aan 1024 mb. Bij de winkel is het zelfde reepje nu veel minder duur, dus wil morgen een tweede 512mb reepje erbij kopen. Kan ik dit dan gewoon dual channel draaien? Timings zijn dan toch gelijk?
Je kan gewoon een reepje 512 erbij zetten zolang het maar werkt op je mobo
. Die DC kits zijn gewoon 2 identieke reepjes in 1 verpakking.
Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.
Ik had ook 2 reepjes Corsair, beide van hetzelfde type, maar verschillend in revisie.Bar-Le-Duc schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:04:
Moet je om dual channel te kunnen draaien nu echt een dualchannel pack hebben? Heb laatst een corsair 512 mb reepje gekocht, maar met videowerken krijg ik steeds meer behoefte aan 1024 mb. Bij de winkel is het zelfde reepje nu veel minder duur, dus wil morgen een tweede 512mb reepje erbij kopen. Kan ik dit dan gewoon dual channel draaien? Timings zijn dan toch gelijk?
Werkte niet, als beide in hetzelfde mobo zaten (2x 512MB, dus niet tegelijk gekocht)
Zowel op een Intel 845 mobo, als een Nforce 3-250 mobo niet werkend te krijgen, samen.
In welke combo dan ook.
OF het gaat werken hangt af van je chipset, niet alle chipsets ondersteunen DC. Daarnaast moet je wel een reepje hebben dat het liefst hetzelfde model is als je huidige reep, anders heb je kans dat ze niet goed samen kunnen werken, met alle errors en enge dingen als gevolg.
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Check [topic=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/649229#rammixen]PMG FAQ - Kan ik verschillende merken/groottes/snelheden geheugen mixen?[/] en dan onder Dual Channel 
FAQ-gevalletje, dicht dus.
FAQ-gevalletje, dicht dus.
Dit topic is gesloten.
![]()