nic voor lan?

Pagina: 1
Acties:

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
ik heb hier een celeron@950 en ik ga over een paar week naar een grote lan toe.

nou heb ik net mijn isa ne2000 omgewisselt voor een realtek die ik hier nog had.
met die ne2000 was ondewr een file-transfer nieteens normaal te internetten [over een usb-nic] nu onder een file-transfer 60fps in q3 ipv 68. daar ben ik wel blij mee.

MAAR! nu heb ik hier ook nog een farallon kaart [van een @home abbo] en ik heb nog een 3com 900[volgens mij. tis een 10mbit pci van iets meer dan een jaar oud met alleen utp] uitgeleend.

welke zou het beste zijn voor een lan? ik heb die realtek er nu in voor de coax [daar draait mun netwerkje op]

die farallon en die 3com komen allebei bij @home weg. hmm ff kiekuh... farallon chip:een heuse DIGITAL 21041-pb

voor die lan wil ik graag de meest cpu-ontlastende kaart. of zal ik ff een 10/100 realtekje ophalen?

dank

Verwijderd

Als je echt goed wil zij haal je zo'n 3com 10/100 tx kaartje! zijn echt de king!
(Maarja, wel een prijskartje!)

Dan zou ik toch gaan voor die 100mbit realtek voor 39 gldn!

HaveFun op die LAN!

• mossel
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Die kaart van @home is echt goed, die ontlast je CPU veel beter dan die brakke Realtek. Als je op dat LAN toch geen 100mbit verbinding hebt, zal ik met je @home kaartje op stap gaan :)

Ik snap het wel, maar ik begrijp het niet. [q]Bassie[/q]

• Seven_of_Nine
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-08 11:42
Persoonlijk zou ik al die "kloon" kaartjes dumpen en een Intel 10/100 Pro gaan halen.
Ik weet het ze zijn best prijzig ( zelfde niveau van 3Com 10/100 ) Maar de bandbreedte doorvoer is het hoogste op deze kaart van alle NIC's *D
Dit is nl ook de reden waarom Cisco en Juniper in hun routers / firewall's deze kaarten gebruiken. Ze zijn overigens niet storingsgevoelig ( minder uitval dan 3Com! )

Mocht je nog ergens 150 piek hebben slingeren koop dan gewoon en Intel!

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:05
farallon = digital chip en digital chip Intel... (intel heeft digital overgenomen)

duw die farallon erin zou ik zeggen... ik heb de mijne verkocht >:) want ik had al 3Com.
tensij je alleen gaat leechen en het netwerk 100Mbit is, dan zou ik mooi even naar de winkel rennen voor een 3Com... is wel nuttig, want als iedereen van je loopt te leechen (10 users) en je HD/IDE controller kan het aan dan merk je er nog niks van...
ik kan zo 15 users op me raid array laten browsen zonder een enkele hickup in CS...

seven of nine, kun je wel mooi zeggen dat 3com minder uitvalt dan intel, maar... hebbbie daar ook bewijs voor? volgens mij staan ze ongeveer gelijk qua performance/prijs/kwaliteit...

ik kan wel zeggen '3com is beter' maar waar zijn de feiten dan? een losse bewering schieten we allemaal niks mee op.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Op vrijdag 05 januari 2001 14:11 schreef P5ycho het volgende:
farallon = digital chip en digital chip Intel... (intel heeft digital overgenomen)
euh????

compaq heeft digital overgenomen...

verders is die farralon kaart wel de beste uit het rijtje :)
DEC 21041 roelz >:)

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

suck!! :(

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14:55

Exterazzo

Qeasy

Op vrijdag 05 januari 2001 14:23 schreef Dirk-Jan het volgende:
suck!! :(
Ja graag >:)

Audentia

• slacksoff
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:14
uhm.. ja maar het is een lan van 2 dagen waar ik misschien maar 1 dag heen ga. ALS ik een 100mbit kaart MOET hebben koop ik een van 45,- 150,- of meer voor 1 dagje vind ik een beetje overbodig.

dus die farallon is beter dan die 3com? nou niet gaan zeiken over de hoge 3com kwaliteit enzo.

[owja. die lan is allemaal 10/100]
is die farallon sneller?
en welke vreet het minste van je cpu?

ik heb btw die realtek erin omdat ik coax nodig heb voor thuis. maar voor een lan draai ik de hele boel wel even om.
Pagina: 1