Toon posts:

Probleem met herkennen CD's in de CD-brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hai,

Ik doe wat vrijwilligerswerk bij oudere mensen die problemen hebben met hun pc.
Nu moet ik naar iemand toe die eenzelfde probleem heeft als ik ooit heb gehad;
haar cd-brander herkent geen cd's meer, als ze iets wil branden blijft ie vragen om een lege cd terwijl die er dus gewoon in zit.
Ik heb hem toen vervangen maar deze doet het in een andere pc dus wel (dat had een kennis van haar weer uitgeprobeerd)
Ik heb toen ook nog de firmware ge-update, maar dat hielp ook niet. Verwijderen en weer toevoegen hielp ook niet. De mijne was een acer.
Die mevrouw had geen idee welk merk dat ding heeft en de kabel is ook al vervangen,.
Het ding is twee jaar oud en bijna nooit gebruikt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

• Iet
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2025

Iet

Zou gewoon een fout van de software kunnen zijn dan... heb je ook een ander brandprogramma geprobeerd?

I use a <insert heavy config>."Dude! Solitaire must load like instantly"

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niks geprobeerd, ik ga volgende week naar haar toe.
En met de mijne kan ik niks meer want die heb ik niet meer.
Maar ik onthoud je tip en zal het uitproberen.

Vroeger gebruikte ik feurio, die gaf heel veel informatie over de hardware.

Meer tips zijn welkom!

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:34:
Hai,

Ik doe wat vrijwilligerswerk bij oudere mensen die problemen hebben met hun pc.
Nu moet ik naar iemand toe die eenzelfde probleem heeft als ik ooit heb gehad;
haar cd-brander herkent geen cd's meer, als ze iets wil branden blijft ie vragen om een lege cd terwijl die er dus gewoon in zit.
Ik heb hem toen vervangen maar deze doet het in een andere pc dus wel (dat had een kennis van haar weer uitgeprobeerd)
Ik heb toen ook nog de firmware ge-update, maar dat hielp ook niet. Verwijderen en weer toevoegen hielp ook niet. De mijne was een acer.
Die mevrouw had geen idee welk merk dat ding heeft en de kabel is ook al vervangen,.
Het ding is twee jaar oud en bijna nooit gebruikt.

Iemand enig idee wat dit kan zijn?
Hey ik had ook een soor gelijk probleem. IDE kabels wel vervangen alleen ik had dubbele. Nu had ik het uiteinde van de kabel niet gebruikt, maar de IDE kabel in het midden. Toen kreeg ik gezeur in win xp met 'plaats een cd' terwijl die er wel inzat. Na een reboot en in het bios gaan was het telkens verdwenen.

Toen ik echter de drive op het uiteinde van de IDE kabel aansluitte deed hij het helemaal perfect :D . Raar maar waar, nog nooit van gehoord , maar het werkte echt. Alle cd's las hij, na iedere reboot. En het was dezelfde kabel als daarvoor!

Verwijderd

Topicstarter
Ik begin opeens spijt te krijgen dat ik die oude weggegooid heb ;(

Thanks voor deze tip!
Ik zal ook uitproberen of het te maken heeft met de master/slave setting.
En ik zal m in zijn eentje op de ide-kabel zetten, ik heb geen idee hoe het nu is bij haar maar ze heeft ook een gewone cdrom erop zitten dus dikke kans dat die twee op een kabel zitten.

Of dat de brander dus alleen op een kabel zit en misschien in het midden.
We zullen zien.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 12:29 ]

• Waypoint
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

Waypoint

Music Addicted

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:27:
Ik begin opeens spijt te krijgen dat ik die oude weggegooid heb ;(

Thanks voor deze tip!
Ik zal ook uitproberen of het te maken heeft met de master/slave setting.
En ik zal m in zijn eentje op de ide-kabel zetten, ik heb geen idee hoe het nu is bij haar maar ze heeft ook een gewone cdrom erop zitten dus dikke kans dat die twee op een kabel zitten.

Of dat de brander dus alleen op een kabel zit en misschien in het midden.
We zullen zien.
Mja volgens mij is er ook geen logische verklaring voor. Ik heb nl niet aan de jumpers gezeten. Computers.. you knever know he ;)
Pagina: 1