Toon posts:

[html] image resizen met %

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een image resizen tot 50% ofzo, maar internet explorer wil niet meewerken. In mozilla komt alles wel mooi tot zijn recht.

Ik gebruik de volgende code:
code:
1
2
3
<td><a href="voorbeeld.jpg">
[img]"voorbeeld.jpg"[/img]
</a></td>

oh ja, alles staat in een tabel. Vandaar de <td> tags uiteraard....
In mozilla ziet alles er mooi gerresized uit, maar in exporer wil height enkel maar werken als ik een aantal pixels ingeef. Dit is dus moeilijk vermits ik heel wat plaatjes moet doen die allemaal een verschillende grootte hebben...

• NiteSpeed
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-09-2025
Gooi het in een CSS :).

code:
1

In in je head of in een aparte stylesheet:

code:
1
2
3
4
.resize {
width: 50%;
height: 50%;
}

[ Voor 12% gewijzigd door NiteSpeed op 12-01-2005 21:14 ]

Verwijderd

als je het goed doet, moet het zijn width="50%" dus tussen " "

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 21:14 ]

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

code:
1
2
3
<td><a href="voorbeeld.jpg">
</a></td>

Je bent volgens mij de haakjes vergeten, maar ik kan me niet voorstellen dat MSIE zich daar druk om maakt en ik ga het niet voor je testen ;)

Verwijderd

waarom wil je dit? voor de zekerheid: je beseft neem ik aan wel dat gebruikers op deze manier wel je hele afbeelding moeten binnenhalen? wanneer je gebruik kunt maken van bv image magick of php's gd-lib zou ik liever de plaatjes serverside resizen. dan kan je eenvoudig de afmetingen opvragen en gewoon in pixels aanpassen.

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

Beetje overdreven.
Ik zet er zelf ook altijd wel alt="" bij, maar ik vind het nutteloos dat zo'n tag 'verplicht' is.
Als er geen alternate text hoeft te staan, moet je toch alt="" gebruiken om het te laten valideren.
Standaarden zijn goed, maar je kan ook overdrijven :/

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
ff alles in 1 post antwoorden:

@NiteSpeed: Dat ga ik eens proberen, is in 1 keer weer netjes ook...

@Bam! en SSH: Heb ik geprobeert...

@Anne: er stond een ALT bij, maar heb deze weggelaten omdat het stukje code anders zo lang werd. Stond trouwens ook nog een title bij...

@juaron: Waarom ik dit wil? Het gaat hier om afbeeldingen van juwelen. Deze moeten dus groot genoeg zijn om er voldoende detail op te zien. Maar het oogt natuurlijk mooier als ik al de afbeeldingen in een kleiner formaat op 1 pagina kan krijgen...
Over de php opmerking: dit is een goed idee, ware het niet dat de server waar de site op moet komen geen php ondersteunt en ik ook nog niet veel kennis van php heb.

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 13:55

SilencerNL

No remorse

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:09:
Waarom ik dit wil? Het gaat hier om afbeeldingen van juwelen. Deze moeten dus groot genoeg zijn om er voldoende detail op te zien. Maar het oogt natuurlijk mooier als ik al de afbeeldingen in een kleiner formaat op 1 pagina kan krijgen...
Over de php opmerking: dit is een goed idee, ware het niet dat de server waar de site op moet komen geen php ondersteunt en ik ook nog niet veel kennis van php heb.
Waarom maak je dan niet een klein plaatje (50% van het origineel) en laat deze dan verwijzen naar het grotere vol formaat broertje. Zo hoeft de gebruiker in eerste instantie niet die grote plaatjes binnen te halen, en laad de pagina dus weer sneller.

Ik bedoel dus niet laten resizen door de browser, maar standaard 2 versies van de plaatjes hebben, dus bijvoorbeeld eentje 400x300 en de 1024x768 versie.

Don't dream your life, live your dreams!

Verwijderd

Topicstarter
update:
Ik heb gedaan zoals NiteSpeed gezegd had, maar geen enkel resultaat.
In internet explorer krijg ik nog steeds heel dunne balkjes met als lengte 50% van de originele breedte van de foto...

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

krvabo schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:57:
[...]

Beetje overdreven.
Ik zet er zelf ook altijd wel alt="" bij, maar ik vind het nutteloos dat zo'n tag 'verplicht' is.
Als er geen alternate text hoeft te staan, moet je toch alt="" gebruiken om het te laten valideren.
Standaarden zijn goed, maar je kan ook overdrijven :/
Je zou maar blind zijn en alleen de beschikking hebben over een screenreader....

Heb je uberhaupt wel dat stukje gelezen?

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-04 00:31

krvabo

MATERIALISE!

CrashOne schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:26:
[...]

Je zou maar blind zijn en alleen de beschikking hebben over een screenreader....

Heb je uberhaupt wel dat stukje gelezen?
Als jij dan ook even dat van mij leest, en dan de website;
3 For a purely decorative image, use alt="".
^^ en dat vind ik dus overdreven.
Silencer_NL schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:16:
[...]

Waarom maak je dan niet een klein plaatje (50% van het origineel) en laat deze dan verwijzen naar het grotere vol formaat broertje. Zo hoeft de gebruiker in eerste instantie niet die grote plaatjes binnen te halen, en laad de pagina dus weer sneller.
Dit is voor het doel van de TS een veel beter idee :)

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Verwijderd

Topicstarter
Silencer_NL schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:16:
[...]

Ik bedoel dus niet laten resizen door de browser, maar standaard 2 versies van de plaatjes hebben, dus bijvoorbeeld eentje 400x300 en de 1024x768 versie.
goed idee,
maar kan nu niemand mijn probleem oplossen???

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:16:
[...]

goed idee,
maar kan nu niemand mijn probleem oplossen???
Wat dacht je ervan om met dit idee eens zelf aan de gang te gaan :? :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

krvabo:
3 For a purely decorative image, use alt="".
^^ en dat vind ik dus overdreven.
Dat is niet overdreven omdat useragents ervoor kunnen kiezen om dan de src als alternative text voor te lezen wanneer er geen alt is opgegeven. Als jij aangeeft dat er geen alternatief beschikbaar is (alt=""), kan (mag) de useragent daar niet omheen.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Als je het weglaat wordt de URI (waarde van SRC attribuut) meestal als alternatief gebruikt.
Pagina: 1