Toon posts:

Media Center en windows?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Even een klein vraagje; ik zou graag TV willen kijken op mijn pc. Ik heb een ProVideo (PV 952P4TF) kaart die standaard bij mijn compu geleverd werd. De bijgeleverde software (Pinnacle Media Center) doet het in principe prima en geeft goed beeld. Probleem is echter dat ik een apart venster in Windows XP wil hebben. Volgens mij kan dit niet met dit programma. Mijn Media Center sluit Windows als het ware af en zet de resolutie op 800x600 (overigens erg grappig op een 19" TFT). Ik kan dan niet meer bij mijn overige programma's...

Mijn vraag dus; met welk programma kan ik wel tegelijk surfen en TV kijken. Ik heb DScaler geprobeerd maar die geeft bijzonder slecht beeld.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden.

Verwijderd

Als ik het goed begrijp zoek je dus een programma dat NIET alleen full screen kan?

• Choxo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10-11-2023

Choxo

n\o/ne

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:41:
Als ik het goed begrijp zoek je dus een programma dat NIET alleen full screen kan?
Ja, hij wil kunnen surfen én tv kijken tegelijkertijd

×××

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:41:
Dat heb je goed begrepen... Daar had ik een heel verhaal voor nodig ;)

Verwijderd

Ik had zelf namelijk een Pinnacle PCTV Rave en daar zat het progje PCTV Vision bij. Weet niet of dit ook werkt met de nieuwe kaarten maar als je hem ergens kan vinden kan je het proberen.

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:52
mm, ik kon dat gewoon met mijn medion tv-kaartje van 12,50 op de beurs >:)
prima beeld en met Dscaler. je kan toch zelf de grote van het beeld van dscaler bepalen en daarnaast surfen..? of mis ik nu iets?

Verwijderd

Topicstarter
Opperhoof schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:51:
mm, ik kon dat gewoon met mijn medion tv-kaartje van 12,50 op de beurs >:)
prima beeld en met Dscaler. je kan toch zelf de grote van het beeld van dscaler bepalen en daarnaast surfen..? of mis ik nu iets?
Zoals ik al aangaf, geeft Dscaler geen goed beeld (geen enkel kanaal komt goed door). Dat kan ook aan mijn instellingen zitten, maar ik ben niet echt heel handig met dit soort gebruiksonvriendelijke programma's. Er zullen toch nog wel andere programma's bestaan?

Dat PCTV vision is wel een optie wellicht. Op de Pinnacle site staat "PCTV 5 Vision version 5.9 voor eigenaars van PCTV/Rave & Pro". Een upgrade dus... maar wel een upgrade van 29 eurootjes... en dat gaat natuurlijk niet gebeuren :+

Verwijderd

Kan dit niet met MediaPortal?

Die draai ik zelf ook in een window, en die kan ik eventueel naar mijn TV gooiene terwijl ik verder internet.
't Is een idee misschien....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al iets verder. Ik kan nu zeer omslachtig een goed beeld krijgen met Dscaler. Dat gaat raar genoeg als volgt: Ik open Pinnacle Media Center en kies daar een kanaal uit dat ik wil zien. Dan sluit ik Media Center af en open Dscaler. Dscaler kiest dan op een of andere manier mijn laatst gekozen kanaal van Media Center en speelt deze (in goede kwaliteit) af. Ik kan echter niet zappen. Als ik dus een ander kanaal wil, zal ik eerst weer Media Center moeten opstarten en daar een ander kanaal kiezen... 8)7

Hoe is dit toch mogelijk? Hoe kan het zijn dat Media Center en Dscaler met elkaar gelinkt zijn??

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19-02 12:48

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

Ligt aan je instellingen van Dscaler. Waarschijnlijk stuurt Media Center je TV kaart wel goed aan en heb je daarom in Dscaler dan wel goed beeld. Ik zou zeggen gewoon verder prutsen.

Oops...12 januarie 2005..doe maar een slotje, volgens mij is het al opgelost :P

[ Voor 19% gewijzigd door Righteye op 13-01-2006 16:05 ]

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb je hier wat aan? Overzicht TV kaart software!
Pagina: 1