In de tekst van dit nieuwsbericht staat een link naar een document in pdf-formaat. PDF openen in je browser gaat, zo weten we allemaal, nogal traag en doe ik dus liever buiten de browser om. Hier mag m.i. dus best wel even voor 'gewaarschuwd' worden.
Dat het traag opent ligt 1) aan je eigen pc; 2) aan Adobe Reader 6; en 3) je kunt Adobe Reader zo instellen dat je pdf-bestanden wil downloaden in plaats van in je browser openen. Het is dus imho niet iets om voor te waarschuwen.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:21:
In de tekst van dit nieuwsbericht staat een link naar een document in pdf-formaat. PDF openen in je browser gaat, zo weten we allemaal, nogal traag en doe ik dus liever buiten de browser om. Hier mag m.i. dus best wel even voor 'gewaarschuwd' worden.
Zolang ie niet automagisch in een iframe geladen wordt, is er toch niets aan de hand? Je kunt toch moeilijk verwachten dat de Nieuwsposter de PDF handmatig om gaat zetten in doc-formaat ofzo? 
En in je statusbar staat als t goed is prima dat het een .pdf-je is
En in je statusbar staat als t goed is prima dat het een .pdf-je is
[ Voor 17% gewijzigd door Osiris op 12-01-2005 20:28 ]
Om te beginnen is pdf gewoon een verschrikkelijk lomp formaat. Natuurlijk hoeft de nieuwsposter pdf daarom nog niet om te zetten, maar als er geen andere bron voor handen is, meldt dan even netjes waar je precies naar linkt. Kleine moeite en scheelt menig lezer enige frustratie. Nog een mogelijkheid: niet deeplinken. Men mag m.i. ook zelf wel een beetje moeite doen om documenten te zoeken via de bronvermelding.Osiris schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:28:
Zolang ie niet automagisch in een iframe geladen wordt, is er toch niets aan de hand? Je kunt toch moeilijk verwachten dat de Nieuwsposter de PDF handmatig om gaat zetten in doc-formaat ofzo?
Cliché hoorEn in je statusbar staat als t goed is prima dat het een .pdf-je is
1) no way joséHarm schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:24:
[...]
Dat het traag opent ligt 1) aan je eigen pc; 2) aan Adobe Reader 6; en 3) je kunt Adobe Reader zo instellen dat je pdf-bestanden wil downloaden in plaats van in je browser openen. Het is dus imho niet iets om voor te waarschuwen.
2) yep
3) bedankt voor de tip, maar eigenlijk zou je dit in de browser moeten kunnen instellen en niet in adobe reader, maar dat valt buiten de discussie
meuktracker: PDF SpeedUp 1.42 werkt ook erg goed
[ Voor 9% gewijzigd door Wouter Tinus op 13-01-2005 00:48 ]
Professioneel Hyves-weigeraar
't Ligt trouwens WEL aan jouw PC, want ik heb hier in Gnome gewoon een applicatie genaamd "PDF Viewer" die supahsnel 't PDF-je voor me opent..
Gewoon geen gebruik maken van Adobe's meuk
Of zo'n speedup zoals hierboven..
Gewoon geen gebruik maken van Adobe's meuk
Dan ligt het dus NIET aan mijn pc, maar aan de software van Adobe.
De speedup ga ik binnenkort uittesten. Dank voor de tip, Wouter!
De speedup ga ik binnenkort uittesten. Dank voor de tip, Wouter!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 01:00 ]
Op mijn werk gaat ie binnen 5 seconden open met Acrobat Reader 4.05b op Windows NT 4.0 met een trage internet pijp via nog tragere proxy...
Versie 4 is veel sneller dan versie 6. Vrij logisch dus
De verbindingssnelheid zorgt niet voor het trage opstarten van de reader.
Pagina: 1