[XP] traag afsluiten na ghosten naar nieuwe HD

Pagina: 1
Acties:

• HydroDiOxide
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-08-2025
Mensen,

achtergrond: 'k heb gisteren een nieuwe hd (hitachi 7k250 160gig) in mijn bak gehangen en met ghost de oude OS partitie van de te vervangen hd (maxtor d740x-6l 40gig) naar de nieuwe hitachi gezet. Dat is allemaal prima gegaan. Nadat ik de nieuwe partitie met PM active heb gemaakt heb ik de OS partitie 20gig groter gemaakt.

probleem: de nieuwe hd werkt prima en doet alles wat ie moet doen. Er is alleen een probleem en dat is dat windows echt tergend traag afsluit. Als ik via start op turn off klik duurt het tijden voordat het dialoogje standby turnoff restart komt (minuten lang) wanneer ik vervolgens mijn keuze heb gemaakt (overwegend restart) duurt het tijden (minuten) voordat windows het saving your settings en windows is shutting down verhaal is doorlopen. Het valt me op dat wanneer ik de computer net aan heb staan dit verhaal een stuk sneller (misschien normale snelheid) doorloop, maar als de bak een paar uur heeft staan stomen is het verschrikkelijk.

vraag: kent iemand dit probleem (de combinatie van een os disk copy met ghost en daarna het trage aflsuiten) en heeft hij of zij er oplossingen voor? Het moge duidelijk zijn dat op de maxtor het aflsuiten altijd normaal ging.

"Overspecialize and you breed in weakness..." Major Motoko Kusanagi

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je in het eventlog gekeken voor foutmeldingen? Kijk eens in taakbeheer, het kan zijn dat een prog. blijft hangen.

• HydroDiOxide
Nadat ik op start>turn off heb geklikt duurt het dus tijden voordat het het dialoogje verschijnt. Toen dit eindelijk gebeurde heb ik op cancel geklikt en gekeken bij control panel>administrative tools>computer management>system tools>event viewer>systems.

hier komt elke keer dat ik probeer om af te sluiten de volgende error message bij:

bij type staat error
bij date en time de relevante tijd en datum
bij source staat DCOM
bij category staat none
bij event staat 10010
bij user en computer de relevante gebruiker en computer (ik dus)

is dit iets wat het probleem kan veroorzaken?

• Wilko990
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Kijk eens naar de omschrijving van het event en vervolgens of hier iets bij zit:

http://www.eventid.net/di...o=508&source=DCOM&phase=1

• HydroDiOxide
Het probleem is inmiddels opgelost.

Ik had naar het kopieren van de os partitie met ghost ook problemen met het bereiken van de windows update pagina waarbij ik error code 0x80248011 kreeg. Dit loste ik op door de instructies op deze pagina uit te voeren http://www.talkaboutsoftw...date/messages/132885.html

Dit bleek tevens de oplossing te zijn voor het trage afsluiten. Hoe het zich verhoudt tot het ghosten van de os partitie is mij volledig duister, maar het draait allemaal weer lekker en dat is ook wat waard.