Freetech P6F107 mobo, geen beeld

Pagina: 1
Acties:

• mtlife
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-10-2024
Ik heb in ruil voor het in elkaar zetten van een nieuwe pc de oude huiskamer pc van hun gekregen. Deze deed het nog gewoon goed, maar sinds hij hier staat krijg ik er geen beeld meer mee. Moederbord is een freetech p6f107 met daarin een diamond technology kaartje, ik weet niet welke. Maar als ik er een i740 in doe, die zeker weten nog goed is krijg ik ook geen beeld. Harde schijf cdrom en floppy zitten er nog niet in, maar dat zou voorderest niet moeten uitmaken geloof ik. Voeding ook al verwisselt met een goeie pc, nog steeds geen beeld. Nu is mijn vraag, hoe groot is de kans dat het mobo stuk is gegaan met het reizen? als de kast gewoon dicht zat? En als iemand nog aan een manual van dit bordje kan komen, graag... Ik heb al gezocht op freetech.com maar die link van het manual is dood.

edit: http://www.freetech.com/u.s.a/1product-1-p6f107.htm

[ Voor 4% gewijzigd door mtlife op 12-01-2005 19:37 ]

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Ik heb nog een freetech U-FlexATX bordje liggen... manual had ik binnen na uren googlen....

Ga op je instinct af... check je voeding, controleer je moederbord op lekkende condensatoren, check op brandsporen. Vervang je RAM geheugen eens....(of dezelfde dimm in een ander slotje...)

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• mtlife
manual is niet te vinden, hij gaat leuk piepen zonder ram etc dus de rams zijn in orde lijkt mij. Zonder videokaart piept hij leuk en als ik de reset en powerswitch stekkertjes loshaal en de pc handmatig opstart met een schroevedraaier de powerswitch aan te raken start hij nog steeds niet op. Het enige wat er gebeurt is dat er een groen en een rood lampje branden. Als ik de manual had kon ik tenminste opzoeken wat dat betekende... Ook heb ik al een pci videokaartje geprobeerd, maar dan krijg je ook geen beeld. Pc is nu helemaal kaal met alleen voeding, ram, cpu en videokaart. Nog steeds geen kick... Moederbord ziet er voorderest piekfijn uit. Kan um alleen niet uit de kast halen omdat hij met van die witte plastic "eenmaal vast niet meer los te krijgen" dinkies vastzit. Nog mensen die dit probleem op een andere manier hebbe opgelost?

edit: heb als het goed is ook de bios al gereset, (das toch jumper 1?)

[ Voor 5% gewijzigd door mtlife op 12-01-2005 20:12 ]

• mtlife
niemand meer ideeen? das wel kut..

• mtlife
ik geef deze maar weer een schop.. heb nog steeds hetzelfde probleem

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:23

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Pak het eens structureel aan:

Neem een CPU, voeding mem en VGA die elders wel werken, probeer ze hierop. Dat heb je met VGA gedaan, doe dat ook eens met de rest...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1