Toon posts:

Black onyx? wat is het en...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het zoeken naar een laptop voor mijn studie en prive...
nu is mijn oog gevallen op de jewel 2500 maar ik zag de nieuwe schermen van de sony's en toshiba's en die waren erg scherp... 8)7 maar ook de prijs was redelijk pijnlijk. :(

ik heb me laten vertellen dat het een "hardware" component is, maar het lijkt mij meer op een folie laag over het beeldscherm heen.

mijn vraag is dus kan dit ook op andere laptops geplaatst worden en weet er iemand misschien waar? en weten jullie misschien iets waarmee je het beeldscherm van een laptop ook beter kan beschermen, want ik zag een vriend zijn laptop en die had al beschadegingen erop...

alvast bedankt, _/-\o_
dr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:28

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kunt het voor zover ik weet wel vergeten om zelf zo'n laag aan te brengen - het is een techniek die bijvoorbeeld bij de Vaio's wordt toegepast en waar je niet zelf even mee aan de slag kan. Ik neem ook aan dat er wel ergens een patent op rust of zo, zodat andere fabrikanten het niet zomaar over kunnen nemen.

Om je beeldscherm te beschermen kan je een dun stukje schuimrubber tussen je toetsenbord en je beeldscherm leggen als je laptop is dichtgeklapt. Of dat nodig is verschilt per (merk) laptop, de ene is wat steviger en beter gebouwd dan de ander :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Black onyx is meerdere CCFL's per kant voor je tft.
Dit heeft als resultaat dat je beeld helderder is en een hoger contrast heeft. Dit in combinatie met goede kwaliteits tft's en een speciale "glas" plaat.

Heeft dit dus als resultaat dat deze schermen erg helder zijn.
Het nadeel is echter door meerdere CCFLs per kant je wel veel meer stroom gebruikt.
en dus minder mobielt bent.