ik heb van mij vaders werk oude systeempjes gekregen nu heb ik ff zitte google maar kan niet echt veel info krijgen het gaat over een DORIO 25 systeempje ik denk zelf dat ze aan een server hingen maar hoe krijg ik zon ding aan de praat
pics, meer teksten, al open geschroeft, hoe ziet t eruit?
8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek
Google is je vriend......Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:58:
ik heb van mij vaders werk oude systeempjes gekregen nu heb ik ff zitte google maar kan niet echt veel info krijgen het gaat over een DORIO 25 systeempje ik denk zelf dat ze aan een server hingen maar hoe krijg ik zon ding aan de praat
Dat is een "domme" terminal, ziet eruit als een Digital VT525 kloontje.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
heb net opschroef zit een printplaat in denk het moederbord met de volgende poorten :1xps2 3x parlell 1x vga 1x serial en een parlell netwerkpoortje en een voedingkje het is een klein kastje geen hdd of floppy
fotos zal ik later posten
fotos zal ik later posten

achterkant
http://www.mticom.com/dorio/dorio25.jpg
dit kastje is het
ik hoop dat jullie me kunnen helpen hoe ik dat ding aan de praat krijg want ik kom niet verder dan de naam van het bedrijf waar hij van was weet iemand miss hoe ik die instellingen kan wijzigen
alvast bedankt
Verwijderd
als 't werkelijk een VT525 kloontje is: http://www.vt100.net/docs/vt520-rm/ek-vt520-rm.pdf de manual.
Maargoed, je hebt er nogal weinig aan, 1e probleem is al om hem aan een ethernet te hangen (daar zijn verloopstekkers voor, maar of dat zomaar werkt?)
Maargoed, je hebt er nogal weinig aan, 1e probleem is al om hem aan een ethernet te hangen (daar zijn verloopstekkers voor, maar of dat zomaar werkt?)
Dat is 3x serieel en 1 parrallel.
(2 x 25 pin serieel, 1x 9 pin)
Ethernet zit er niet op, je hebt een terminal server nodig
En dan bedoel ik geen MS software ....
Deze apparaten sluit je via serieel (em evt. via terminal server) aan
op een mainframe of unix machine.
(2 x 25 pin serieel, 1x 9 pin)
Ethernet zit er niet op, je hebt een terminal server nodig
En dan bedoel ik geen MS software ....
Deze apparaten sluit je via serieel (em evt. via terminal server) aan
op een mainframe of unix machine.
You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.
Tenzij je zit te springen om 8 extra text-only consoles aan je PC, kun je er idd weinig mee.Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 20:37:
dus je kunt nix met zn ding ? wat ik kan er wel een stuk of 8 krijgen alleen geen server
nee niet egt ik hoe er gewoon eentje en daar een oud moederbordje inbouwen en het kastje beetje modden
Nee, als die maar tekst terminal over een seriele poort aan kan sturen.....DaBomB schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:04:
volgens mij hoeft die server niet echt een speciale pc te zijn hoor?
Een pc met linux bijv.
Of aan een Sun hangen.
(heb wel de Sparc station 5 maar geen domme terminal, Had er tig kunnen redden van de sloop
)
(heb wel de Sparc station 5 maar geen domme terminal, Had er tig kunnen redden van de sloop
Grutte Pier fansels
Pagina: 1