Toon posts:

Vraagje m.b.t. dode pixel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag een systeem besteld van €1850 bij sallandautomatisering.
Als beeldscherm is mijn keuze gevallen op de Acer 1714 SM 17 inch.
Ik heb hen toen een mail gestuurd dat ik het beeldscherm wel eerst werkend wil zien ivm dode pixel. Nu krijg ik bericht dat dat niet kan en ik in geval van een dode pixel pech heb. En dat ik ander maar zo'n €50 moeet neerleggen voor 14 dagen null pixel garantie.
Mag dat zomaar? Er is toch zoiets als wet koop op afstand. Verder mag ik naar mijn mening gewoon ruilen als ik het scherm eerst niet heb kunnen zien. Ik voel mij gesterkt door de uitspraak van de geschillen commissie m.b.t. tot dit onderwerp uit 2000.

Dit staat in de algemene voorwaarden van Salland. Maar goed dat zegt nog niks

8.1.1
Een uitzondering op 8.1 vormen TFT monitoren met 1 of 2 defecte pixels. Deze komen niet in aanmerking voor garantie, tenzij bij de bestelling de zogenaamde "Nul dode pixels garantie" is afgenomen. Deze kunt u vinden in het winkelmandje, zodra u een of meer TFT monitoren in het winkelmandje heeft.

Kan iemand mij zeggen hoe dit precies zit?

Verwijderd

Salland is niet de enige winkel die deze policy hanteert. De wet koop op afstand omschrijft voor zover ik weet een afkoelperiode en het product mag alleen terug gestuurd worden als het product ongeopend is. Als je zeker wilt zijn van een pixel vrij scherm kan je altijd hebt beste bij een gewone shop kijken. Ik weet dat de Mycom een 8 dagen niet goed geld terug garantie heeft waar ook pixels in vallen. Binnen 8 dagen een dode pixel/subpixel direct omruilen.

Verwijderd

Het is net maar wat de zaak ermee doet. De ene winkel kiest voor service en hanteert een 8 dagen omruil garantie, de ander hanteert een verzekering hiervoor, zoals jezelf al heb omschreven. In dit geval had je je misschien wat beter kunnen voorbereiden door eerst eens naar de algemene voorwaarden te kijken van de verkopende partij.

Eerlijkheidshalve dient gezegd te worden dat er vrijwel haast geen dod pixels meer voor komen tegenwoordig, dit was meer van toepassing na de intrede van de LCD/TFT schermen. Intussen zijn de produktie processen sterk verbeterd. Maarjah, het blijft altijd een risico.

Misschien kan je met de winkel regelen dat je het systeem neemt zonder scherm en deze elders haalt, en anders, dat zou ik wel zo netjes hebben gevonden, zouden ze je ook in kennis kunen stellen van het verzekeringsbedrag die ze vragen tijdens de aankoop ;)

Kijk de volgende keer beter uit en zoek een betere winkel op die zich wel profileert doormiddel van service.

Succes

Edit = typo's

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-07 11:45
De meeste webwinkels willen geld voor pixelgarantie.
Ik heb tot nu toe gratis en voor niks bij mediamarkt en paradigit om kunnen ruilen toen ik resp met een digicam (canon powershot A80) en een tft (iiyama e430) een dooie subpixel had.
Alle zaken die aangeven dat ze niet goed - geld terug hanteren, (dus ook de ALDI) kan je dus teruggaan.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Verwijderd

Topicstarter
Ok bedankt voor de reacties. Kwestie van service en coulance dus van de winkel. Toch jammer dat de consument de dupe moet worden van zoiets.