Toon posts:

Stalker of Callcenter?

Pagina: 1
Acties:
  • 204 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds een paar dagen word ik op mijn mobiel gebeld door een anonieme beller (m.a.w. er verschijnt geen nummer op mijn scherm). Bijzonder hieraan is dat
1) er niks is te horen als ik opneem, niet eens ruis;
2) de lijn onmiddelijk wordt verbroken zodra er ook maar een letter uit mijn mond komt;
3) er met regelmaat wordt gebeld: 1x in de ochtend rond 10 uur, 1x in de middag rond 14 uur en 1x in de avond rond 18.00 uur. Dit is het patroon sinds maandag. In het weekend werd er 1 (of 2x) gebeld in de middag.

Nu ging ik er zelf van uit dat ik hier te maken had met een zeer stille (punt 1), zenuwachtige (punt 2) stalker die uit is op meer spanning of lol in de koffiepauzes op werk en wellicht onderweg naar huis na een saaie werkdag (punt 3). Elders heb ik echter gelezen dat callcenters een methode hanteren waarbij er tegelijk een aantal nummers worden gebeld en de eerste die opneemt de callcentermedewerker aan de lijn krijgt. Bij de overige nummers zou er niks te horen zijn. Ik weet echter niet hoe deze methode precies werkt en of er enige regelmaat in zit. Vandaar dat ik het probleem voorleg op dit forum.

Is het een stalker of een callcenter?

nb. ik heb dit onderwerp niet terug kunnen vinden in bestaande topics of posts, maar mocht ik iets over het hoofd hebben gezien dan hoor ik dat graag.

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Of een inbreker die controleert of je thuis bent...
Neem je een keer niet op, is een uur later je hele woonkamer leeg. :'(

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als je het echt wilt weten, aangifte doen en de politie de kpn aan laten spreken de contactinformatie door te spelen aan oom agent.

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

PierreAronnax schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:33:
Of niet opnemen en wel thuis zijn (wel effe zakmes in de kontzak steken.)

• -Nexus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-02 21:24

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Klinkt als een callcenter.
De server blijft nieuwe nummers aanroepen om tijd te besparen (wordt via analyse belgedrag werknemers gedaan)
als een gesprek dus langer duurt, en idereeen is aan het bellen dan wordt je gebeld maar hoor je niets!
bel 0900-6662000 om aan te geven dat je niet meer gebeld wilt worden

hahaha
albert jan sluis
Weer bellen. Eerst krijg ik te horen dat het nummer € 0,25 per minuut kost, maar dat neem ik maar even voor lief: ik wil namelijk gewoon niet meer lastig gevallen worden! Na een uitgebreide uitleg kan ik mijn telefoonnummer invoeren. Ik zal dan 3 jaar lang niet meer worden gebeld door bijklussende studenten en herintredende moeders in dienst van financiële instellingen. Na het intikken van mijn nummer krijg ik te horen dat mijn gegevens door een technische storing niet kunnen worden opgeslagen. Na 3 minuten hebben de direct-marketeers van Nederland € 0,75 aan mij verdiend! Niet heel veel geld, maar toch.

[ Voor 52% gewijzigd door -Nexus op 12-01-2005 18:36 ]

Verwijderd

Als iemand dat zou controleren zou hij je niet op je mobiel bellen he :P

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Ik neem toch echt aan dat inbrekers wel zo slim zijn daarvoor vaste telefoons te bellen en geen mobiele.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:29:

nb. ik heb dit onderwerp niet terug kunnen vinden in bestaande topics of posts, maar mocht ik iets over het hoofd hebben gezien dan hoor ik dat graag.
Waarschijnlijk is dit een callcenter, hebben wij ook wel is last van :)

• Nik
  • Laatst online: 19-02 22:40

Nik

Zet je mobieltje een weekje uit, wedden dat het dan over is als iemand het voor de lol doet? Want dan is de lol er namelijk van af he...

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Fairy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:34:
Als je het echt wilt weten, aangifte doen en de politie de kpn aan laten spreken de contactinformatie door te spelen aan oom agent.
Jep, dit zou ik iig doen.
Je kan ook eerst KPN bellen en vragen wie je iedere keer belt, en wel even vermelden dat je het zeer irritant vind e.d. Denk niet dat ze het nummer geven ivm privacy, maar mocht dat zo zijn, gewoon even dat nummer laten blokkeren door de KPN. Anders even de politie bellen/gaan...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Via KPN / juridisch is nog wel tricky hoor.
Je moet kunnen aantonen blabla heel proces iig....
T wordt pas eng als ze vragen wat je aanhebt :/

[ Voor 51% gewijzigd door -Nexus op 12-01-2005 18:38 ]

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 11:54

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Volgende keer opnemen en niks zeggen, kijken wat er dan gebeurt (en indien mogelijk de rekening op laten lopen).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Tomcat84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-02-2025
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:35:
[...]

[Dom Blondje modus]"Hoe wist je dat ik hier was?"[/Dom Blondje modus]

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:35:
[...]

Mobiel? :X
Moet volgende keer beter lezen...

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Verwijderd

Boilerroom :o

Verwijderd

Ik heb weleens een verhaal gehoord van een dame in Amerika die elke dag een keer midden in de nacht opgebeld werd. Elke dag zelfde moment.
Toen ze het na tijden zat was bleek het een oliereservoir te zijn in Alaska ofzo dat meldde dat ie leeg was. Verkeerd nummertje geprogrammeerd.

• Tenesmia
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-11-2025

Tenesmia

First Sergeant

Joop Dorresteijn schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:37:
... T wordt pas eng als ze vragen wat je aanhebt :/ ...
T wordt pas echt eng als ze je vertellen wat je op dat moment aanhebt ... :P

[ Voor 42% gewijzigd door Tenesmia op 12-01-2005 18:46 ]

Ad Astra Per Aspera

Verwijderd

Topicstarter
Zoals aangegeven in mijn inleidende post gaat het inderdaad om een mobiel. Ik heb de anonieme oproepen overigens toch al een aantal keren gemist, zonder rampzalige gevolgen. :D

Maar goed, ik heb net weer keurig op tijd een oproepje gehad en dit keer niks gezegd. Het resultaat was ophangen na 20 seconden. Ik krijg ook het vermoeden dat het om een callcenter gaat. Ik zal dat nummer maar even bellen. Mochten de oproepjes niet ophouden dan is de vraag beantwoord.

Bedankt voor de reacties.

/edit

Het nummer dat Joop Dorresteijn heeft gegeven, blijkt niet in gebruik te zijn. Ligt het aan mij of is het werkelijk zo?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 18:52 ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:07
Gebeurde mij vorig jaar ongeveer een maand lang toen ik op vakantie was. Huis stond er nog, en na een tijdje hield het op. Tijden waren volstrekt willekeurig, maar wel overdag.
Klein verschil, zodra ik oppakte was de verbinding verbroken. Bij lang of kort wachten. Vandaar dat ik van mijn baas (twas een zakelijke gsm) ook geen rekening heb gezien voor bellen in het buitenland.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Toen ik last had van een stalker op m'n mobiel, heb ik met m'n provider contact opgenomen: Telfort.

Ik moest gedurende een bepaalde tijd bijhouden op welke momenten het stalken plaatsvond. Ik moest wel élke keer opnemen (anders wordt het telefoontje niet geregistreerd). Het lijstje met gegevens moest ik dan weer naar Telfort sturen.

Heb ik gedaan. Telfort wist me te vertellen dat het om een gebruiker van Orange ging. Zij hebben Orange op de hoogte gesteld dat een gebruiker van hun bezig was met stalken. Zij hebben vervolgens die persoon op de hoogte gesteld.

Kreeg ik later een telefoontje van een onbekend persoon. Ik neem op met 'hallo' als ik niet weet wie er belt naar m'n mobiel.
Aan de andere kant van de lijn 'Hallo, met wie spreek ik?'
Ik: 'Tja, dat wil ik dus ook wel graag weten. Jij belt mij dus zal jij vast weten wie je belt'
Lang verhaal kort:
Kerel zegt dat hij een klacht van Orange heeft gehad en dat hij mij dus gestalked zou hebben. Heeft hij niet gedaan zegt hij. Ook zegt hij dat anderen geen toegang hebben tot z'n mobiel.
Ik denk (aan de stem te horen) dat hij het inderdaad niet was. Wat er voor de rest van z'n verhaal klopt, weet ik niet maar last van stalkers heb ik nooit meer gehad.

Bellen dus met de klantenservice van je provider

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
@WFvN Kreeg de 'stalker' gewoon jouw telefoonnummer van de provider?

• WFvN
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

feekless schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:19:
Ik zou het niet weten

Ik geloof het wel

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 12-01-2005 19:20 ]

• Zaagmans
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 10:26
WFvN schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:19:
[...]

Ik zou het niet weten

Ik geloof het wel
GOED BEZIG ORANGE! :D
of was het nou telfort...

[ Voor 10% gewijzigd door Zaagmans op 12-01-2005 19:24 ]

- Ruud

Verwijderd

feekless schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:19:
Als 't de stalker is, heeft 'ie het nummer toch wel... :+

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Als het de stalker is had ie je telefoonnummer toch al, en als het de stalker niet was maakt het niet uit :P

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

hmmz apart als het meldpunt weg is...

http://www.albert-jansluis.com/weblog/archives/000898.php
zegt dus idd dat het nummer is opgeheven en verwijst naar:
http://www.dmsainfofilter.nl/
maar die url is ook dood

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Joop Dorresteijn schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:41:
hmmz apart als het meldpunt weg is...

http://www.albert-jansluis.com/weblog/archives/000898.php
zegt dus idd dat het nummer is opgeheven en verwijst naar:
http://www.dmsainfofilter.nl/
maar die url is ook dood
kan dit de nieuwe url zijn: www.infofilter.nl ?

• Yofresh
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:52
Inbreker, stalker of callcenter

ik weet niet wat ik erger moet vinden!

"Aliena vitia in oculis habemus, a tergo nostra sunt", Seneca

• ElementriX
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Erik1 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:39:
Als het de stalker is had ie je telefoonnummer toch al, en als het de stalker niet was maakt het niet uit :P
Ja ok hahaha... maar de stalker zelf zegt van niks te weten, dus moet Orange toch het nummer gegeven... of 1 van de 2 spreekt niet helemaal de waarheid...

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 19:43

Pogostokje

* twiet *

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:48:
Het nummer dat Joop Dorresteijn heeft gegeven, blijkt niet in gebruik te zijn. Ligt het aan mij of is het werkelijk zo?
Dat soort nummers helpt helemaal niks. Sorry to burst your bubble. Niemand is te straffen als ze zich er niet aan houden, en ze updaten ook heus niet hun belbestanden elke maand... Dat kost alleen maar tijd en geld en het is niet verplicht. Als het gaat om bedrijven waar je klant bent dan mogen ze je zelfs onbeperkt bellen want dan is er een relatie tussen jullie.

Callcenters die predictive dialing gebruiken, wat je hier beschrijft, doen dat niet op structureel dezelfde tijden en dan elke keer maar 1x. Bovendien blijft het dan vaak niet stil. Maar belangijkste reden om niet aan te nemen dat het een callcenter is, is het feit dat het zo vaak gebeurt en je nooit iemand aan de lijn krijgt. Deze systemen zijn geoptimaliseerd en bellen hoogst zelden mensen waarbij er niet vrijwel direkt ook iemand beschikbaar is om je te woord te staan. Dat kost ze toch alleen maar geld? Dit samen met het feit dat het maar 1x gebeurt per keer en dan op tijden verdeeld over de hele dag ... nee, dit is geen callcenter.

Ik gok op een verkeerd ingevoerd nummer in een of ander apparaat dat zich probeert te melden. Het zou me niks verbazen dat als je via *21 de gsmlijn naar een modem doorschakelt dat je dan een antwoord krijgt van de andere kant. Alle moderne modems herkennen spraak namelijk en hangen zodra ze een stem horen direkt op (en melden dan VOICE terug waar een programma iets mee KAN doen), iets wat je zelf al beschrijft dat gebeurt.

My 2 cents

[ Voor 1% gewijzigd door Pogostokje op 12-01-2005 20:23 . Reden: typo's ]

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
Fairy schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:34:
Die informatie geeft KPN niet zomaar, zelfs niet aan de politie

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

DaBomB schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:15:
[...]

Die informatie geeft KPN niet zomaar, zelfs niet aan de politie
Wel als de politie hier een bevel voor heeft, maar dan moet het nog behoorlijk ver door de TRAGE molen heen.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21-02 13:54

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Misschienw at aan: bel-me-niet.nl als het een callcenter is ;).

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• TrailBlazer
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

callcenter lijkt me vreemd. Dis bellen vast niet zo vaak en precies met een tussenpoos van 4 uur. Denk dat het eerder een of ander apparaat is wat fout geprogged is. Komt op mijn werk ook wel eens voor dat het een of ander om de 10 secondeneert in te bellen op een van onze routers. Houdt vaak op als de eigenenaar van de lijn een gespecificeerde rekening krijgt van 20 kanters met tig keer het starttarief van 3 cent :p Het totaal bedrag loopt dan snel op kan ik je zeggen

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
offtopic:
feekless, het icon wat je gebruikt, daar staat copyright op :), voor meer info, kijk effe op fok en zoek effe naar "ijsmeis"

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Wat zitten we hier nou te blaaten heren!!! :P
TS heeft gewoon een ontzettend lekker mokkel
achter zich aanlopen. Die hij eens in een zeer dronke
bui heeft versierd in de lokale stamp disco waarbij hij van dacht
dat het een BrEaZuh sletje was voor 1 keer...
Maar ja not so en nu ziet hij in de shit..

Is dat het niet ts? :P

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk geen stalker of callcenter, maar zoals Noort5 al opmerkte een verkeerd geprogrammeerd nummer in een of ander apparaat.

Hoogstwaarschijnlijk een fax apparaat, maar kan ook een router of een modem zijn.

• Stefke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-02 08:33
met een mobiel?

• -Nexus

-Nexus

|1.25GHz G4 Powerbook|

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 08:24:
Wat zitten we hier nou te blaaten heren!!! :P
TS heeft gewoon een ontzettend lekker mokkel
achter zich aanlopen. Die hij eens in een zeer dronke
bui heeft versierd in de lokale stamp disco waarbij hij van dacht
dat het een BrEaZuh sletje was voor 1 keer...
Maar ja not so en nu ziet hij in de shit..

Is dat het niet ts? :P
Tsjah Tweakers he... _O_

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
De politie gaat toch eerst bemiddelen voordat er aangifte word gedaan. en zolang er geen aangifte is kan er niks gechecked worden. en als je stalker een prepaid telefoon heeft valt er niks te checken... En ik denk niet dat dit een callcenter is

Verwijderd

Zaagmans schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:24:
[...]

GOED BEZIG ORANGE! :D
of was het nou telfort...
Aangezien hij aan het stalken was op dat nummer, had hij dat nummer natuurlijk al lang.

• mabarto
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02-2025
Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:13:
[...]

Aangezien hij aan het stalken was op dat nummer, had hij dat nummer natuurlijk al lang.
Ja, maar hij was niet aan het stalken, zei ie? Dus of hij heeft wel gestalkt of hij heeft het nummer doorgekregen. Maargoed dit is al eerder gezegd.
Pagina: 1