Toon posts:

Aanpassingen voor dit Systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een systeem samengesteld en ik vraag jullie advies voor componenten die ik er beter in kan zetten dan die ik er nu in zet, ik heb een beperkt budget dus a.u.b hou daar rekening mee
Het gaat om dit systeem:

ASUS A8V Deluxe
AMD 64 3500+
2x Corsair 512 MB DDR SDRAM PC400
Sapphire ATLANTIS 9800 PRO, 128 mb DDR2
Western Digital WD1600JB (160 GB)
iiyama ProLite E431S-W

Budget ongever 1.500 eurie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-09 11:34
En wat zou dat budget mogen zijn?

Een 3500+ is nml niet echt budget ;)

Verder mis ik dingen zoals je cd speler / writer
je behuizing en wat ook heel belangrijk is je voeding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ja ik wil wel een beetje bij blijven kwa proc. :D
en ik neem trouwens een Aopen DUW1608 dvd-writer en een LG GDR-8163B dvd speler
en mij budget is ong 1500 euries.
kast is gewoon een Aopen met 350 watt voeding
Het is trouwens een Aopen H600M kast

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:10

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Je kunt beter de 9800 pro droppen en voor een 6800LE of zoiets gaan. Een generatie nieuwer, maar wel bijna net zo duur :)

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 22:25
Die voeding uit die Aopen kast gaat dat AMD moederbord niet trekken. Wij hebben bij ons op de technische dienst binnen een week maar liefst 3 stuks gehad die het geen van alle goed deden met de AMD64 (steeds niet booten, of heel willekeurig). Na contact gehad te hebben met Aopen bleek na een tijdje het probleem erkend dat dit door de voeding kwam, maar of dit ondertussen is opgelost bij Aopen weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Crash schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:11:
Die voeding uit die Aopen kast gaat dat AMD moederbord niet trekken. Wij hebben bij ons op de technische dienst binnen een week maar liefst 3 stuks gehad die het geen van alle goed deden met de AMD64 (steeds niet booten, of heel willekeurig). Na contact gehad te hebben met Aopen bleek na een tijdje het probleem erkend dat dit door de voeding kwam, maar of dit ondertussen is opgelost bij Aopen weet ik niet :)
Bedankt voor de info ik zal wel even kijken of ik een voeding van ongveer 400 watt kan krijgen, zou dit het wel trekken :?
En is een 6600GT ook een goede keuze ik heb die topics wel gelezen maar is dit een goede investering t.o.v. een 9800pro
Alvast bedankt :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Crash schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 21:11:
Huh? Ik heb de A-open H600b met 350 Watt voeding en een athlon64 systeem en dat werkt perfect.

@TS. Misschien is een Nforce4 mobo met een Gforce 6600GT (pci-express) een beter idee? Dat moet makkelijk in je budget passen. Met je huidige systeem wordt je flink afgezet als je daar 1500 Euro voor moet neertellen. Mijn systeem (zie specs) had ik 5 maanden geleden voor 900 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-09 01:40
Kijk ook eens hier? "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" part 9 (imo had dit hele topic ook daarin gekund)

6600GT is een prima kaart en in de meeste gevallen iets sneller (en goedkoper dacht ik) dan de 9800Pro behalve als je veel anti-aliasing gaat gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Wacko, let erop dat dit soort vragen niet in dat topic horen, maar onder bepaalde regels in een los topic mogen worden geplaatst. Dit zijn de bekende Hoe is dit systeem? vragen.

Ik zei al net dat er speciale regels aan dit soort topics zitten. Helaas voldoet jouw topic hier niet aan. Wij zien graag een onderbouwing in de startpost mbt de gekozen componenten. In dit geval komt het vooral neer op een boodschappenlijstje, waar wij maar over moeten oordelen. Je helpt veel andere Tweakers die ook twijfelen door ook wat argumenten te plaatsen en naar gelezen reviews te linken. ;)

Overigens is het ook geen slecht idee om eens te laten merken wat je zoal met de PC wil doen. Een simpele 4MB PCI videokaart kan al genoeg zijn voor bepaalde doeleinden, het ligt er dus maar net aan wat je ermee van plan bent. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.