Toon posts:

Inbouwen slim-line dvd-combo in laptop

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey luitjes,

ik heb een Toshiba Satellite 1800-100 (cel 800, 128mb ram, 14gb hd) en daarvan is mijn cd-rom speler (TEAC CD-224E-BA) stuk. Nu wil er een nieuwe inzetten, ik heb een Toshiba combo drive gezien bij alternate voor 72 euries.
Maar bij Alternate weten ze niet of ie er in past, en bij Toshiba willen ze er ook niks over uit (lekere helpdesk)
Heeft iemand ervaring met dit soort dingen, en kan hij me uitleggen waar ik rekening mee moet houden en hoe ik zo´n ding in moet bouwen.

in iedergeval bedankt,

Billy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
he he,

Iedere laptop drive heeft de zelfde aansluiting. Wat dat betreft zal het wel passen. Ik heb vandaag nog een oud 24x slimline cd-spellertje in een p4 compaq gegooid (dvd unit was stuk en klant wou persee hem vandaag mee)

Waar je meer naar moet kijken is wat de afmetingen zijn, en of dat gaat passen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

En vragen of ze de firmware aanpassen als hij niet werkt.
Master en Slave settings gaan nl. d.m.v. de firmware.

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
JEV schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 10:38:
En vragen of ze de firmware aanpassen als hij niet werkt.
Master en Slave settings gaan nl. d.m.v. de firmware.
Erm dat is nu niet echt van belang in een laptop 8)7

De mini-ide poort in de laptop boeit het nu niet echt of je er nu een cd speler uit 1995 aan hangt of een dvd writer. Het is net zoals bij normale systemen. IDE is maar een interface.

Ik heb dan ook nog nooit mee gemaakt dat een drive niet meteen werkte.
Nu is dit wel eens voorgekomen maar dat was een fout. Want in princiepe zou alles meteen moeten werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26
Ik heb me dit ook al eens afgevraagd (maar dan m.b.t. een andere laptop). Tegenwoordig hebben veel laptops namelijk een meegevormd frontje op de speler zitten die mooi bij de behuizing van de laptop past.

Zo hebben wij een Acer TravelMate 291LCi waar ik dus graag 'n NEC6500 (dacht ik) slim-line DVD-brander in wil zetten ... maar ik zit 'n beetje met dat frontje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JEV
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-09 13:54

JEV

RS_003 schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:43:
[...]
Erm dat is nu niet echt van belang in een laptop
Ik weer niet waar jij die wijsheid vandaan hebt maar............ |:( :?

Moet je tegen mijn oude laptop zeggen.
Ik een Toshiba dvd +/- RW kopen en inbouwen in mijn laptop . Het enige waar hij op wou lopen was PIO mode. Met geen mogelijkheid in DMA te krijgen.

SiSoft geinstalleerd zegt die dat de drive als Secondary slave geinstalleerd is.

Ik mailen met de verkoper, apperaat terug gestuurd, andere firmware erop, klaar. Werd daarna gezien als Secondary master en in DMA mode. _/-\o_

There are three kinds of death in this world. There's heart death, there's brain death, and there's being off the network. Guy Almes

Pagina: 1