There are two major products that come out of Berkeley: LSD and UNIX.
We don't believe this to be a coincidence. -- Jeremy S. Anderson
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
Lijkt me verstandig om effe te wachten..
Ik zou het echt niet cool vinden als mn server ermee kapt omdat ik graag de nieuwe kernel wil draaien..
If it bleeds, it can be killed!
Deze kernel was al bijna een jaar in de test
fase en daarvoor een hele tijd in de 2.3.x branch.
Deze kernel was al bijna een jaar in de test
fase en daarvoor een hele tijd in de 2.3.x branch. Het zal echt niet zo als met windows zijn. Windows is altijd bij de release beta geweest. Na een hele hoop servicepacks werd het wat beter, waarna de nieuwe beta weer uitkwam.
In short: just say NO TO DRUGS, and maybe you won't end up like the Hurd people. -- Linus TorvaldsI
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
Dit is geen windows hoor.. En bugs zitten er altijd in software. Het verschil is alleen dat er bij linux bugs in de code zitten en bij windows code in de bugs.
Hoezo mijn server het niet meer doet.
Je kunt de nieuwe kernel naast je oude installeren en bij boot-up kiezen welke kernel gestart moet worden.
op de servers -> logisch, 2.2 houden
workstations -> logisch, lekker klooien, dus 2.4 (heb de tests ook gedraaid... ook met reiserfs, very nice)
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
redelijk makkelijk, alleen ik zou het niet doen als je niet weet hoe je een kernel moet compilen (begin dan eerst eens met een 2.2 kernel) en waarschijnlijk heb je ook een nieuwere versie nodig van modutilsOp vrijdag 05 januari 2001 13:20 schreef Ita het volgende:
Is het makkelijk dan op kernel 2.4 te instaleren??
Is het aan teraken om te doen..?
aan te raden is het niet, tenzij:
- je wil klooien
- er een feature in 2.4 is die je echt MOET hebben
- mee wilt werken aan de kernel
Verwijderd
ik denk wel dat ik kernel 2.4 nodig heb??
alleen ik vind 1 ding vaag.. als ik in
KDE system control kijk staat er bij overal een fout bij.. de aparaten en bij Hardrake niet... maar als ik gebruik wilt maken van me geluidskaart om mp3 te beluisteren wil niet echt...
en toch geeft Hardrake aan dat ie goed werkt..maar KDE system control niet.. kut zooi...
ik ben een beginnende linux gebruiker ..(mandrake)
en weet er nog niet echt veel van af..
dus elke tip is welkome..
~!!!!
en qua hardware support, het enige wat voor mij op dit moment belangrijk is, is de betere support voor rtl8139 en de betere bridging.
in de toekomst (maand ofzo) is dit ook belangrijk voor mij: beter SMP, betere RAID, wake-one ennuh... vast nog wel wat andere dingetjes...
(vraag me alsjeblieft niet om een uitleg van die termen, als je het moet vragen, hoef je het niet te weten)
Verwijderd
ga hem mischien daar maar ff op proberen.
maar op mijn inet server nog maar niet
doumentatie lezenOp vrijdag 05 januari 2001 14:09 schreef Ita het volgende:
hoe moet ik dan te werk gaan als ik al me hardware aan de praat wilt krijgen???
Maar niet hierOp vrijdag 05 januari 2001 13:15 schreef Ikarus het volgende:
Ja Aaargh dat had je al gezegd
* Aaargh! is wel benieuwd of de nieuwe kernel nog 1 of 2 fpsjes scheelt in Q3 of UT [img=15,15]i/s/puh2.gif[/img]
Those who do not understand Unix are condemned to reinvent it, poorly.
He who has a shady past knows that nice guys finish last.
eehh... kun je niet gewoon zelf modutils installeren?Op vrijdag 05 januari 2001 14:19 schreef Oeboema het volgende:
Op de server die ik beheer wacht ik met 2.4 totdat die in Debian Stable zit, dus dat zal nog wel even duren. Thuis op mijn PC draai ik Debian Testing met 2.4.test5. Aangezien de versie van modutils die hierbij zit nog niet met hogere testkernels overweg kan, zal dat ook wel niet lukken met 2.4.0. Nog even wachten dus...
download, as usual: www.freshmeat.net
He who has a shady past knows that nice guys finish last.
Als ik er achter ben ga ik mischien wel een poging doen.
= TheGrimReaper op tweakers
Ga daarvoor naar het onofficiele linux support kanaal van nvidia op irc.openprojects.net.
Ga naar irc.openprojects.net #nvidia en doe dan "/msg ice-dcc xdcc list" voor een lijst van de beschikbare bestanden en doe dan om een bestand te downloaden "/msg ice-dcc xdcc send #nummer".
ach joh, stel je aan.Op vrijdag 05 januari 2001 14:26 schreef Oeboema het volgende:
Dat zou kunnen, maar dan moet ik zelf compileren en daar heb ik niet zoveel zin in. Ik zou ook de modutils uit Unstable kunnen gebruiken, maar die hangt weer van een nieuwere Libc6 af. Die upgraden lijkt me ook niet zo prettig, ik zie al mijn dependencies alweer naar de klote gaan.
./configure && make && make install
en klaar ben je
Verwijderd
installeren en configurerenOp vrijdag 05 januari 2001 14:09 schreef Ita het volgende:
hoe moet ik dan te werk gaan als ik al me hardware aan de praat wilt krijgen???
If it ain't broke why fix it!
Maar mijn werkstation die gaat het zometeen ontgelden
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
Als je wilt datv je systeem langer dan een paar manden blijft werken, dan verander je niet dit soort curciale pakketten in je systeem. Het is niet de moeite die je tegenhoudt, maar de rotzooi en problemen. Ikzelf w8 ook nog totdat de spullen van 2.4.x ten minste in testing zitten. Pas DAN ga ik echt over op 2.4. Nu is het misschien ff kloten op een speelpartitie, maar niets waar ik ook serieus gebruik van maak.Op vrijdag 05 januari 2001 14:43 schreef Wirf het volgende:
[..]
ach joh, stel je aan.
./configure && make && make install
en klaar ben je
Verwijderd
Daar hoef je niet op te wachten. Ik heb gelezen dat de nvidia drivers met het oog op kernel 2.4 zijn geschreven. je het gewoon de agpgart.o en xfree86 nodig.
Ik heb zelf nog niet zo bekend met linux dus ik laat het voorlopig even bij de 2.2x serie.