Videokaart oude core/mem staat terug na reboot

Pagina: 1
Acties:

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Beste mensen,

Gisteren heb ik m.b.v. ATiTool mijn Sapphire Atlantis 9800 Pro iets omhoog geschroeft naar 450/370 Mhz. Echter, toen ik vandaag m'n PC opstartte, kwam ik erachter dat deze weer gewoon op de 'stock instellingen' van 378/338 Mhz stonden.

Hoe kan dat?? Waarom blijft die overclock niet staan??

Iemand enig idee..?

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Je moet de instellingen opslaan, en instellen dat de ATi-Tool bij de volgende herstart die instellingen gebruikt ;)

Dus:
- Eerst kiezen voor Save nadat je de clocks goed ingesteld hebt
- Dan staat er links; 2D en 3D profile. Dat zetten op het profiel dat je hiervoor gesaved hebt
- En tenslotte bij Settings, Miscellaneous de eerste twee vinkjes aanzetten (Load on start-up & close ATi-Tool immediatly...)

Succes! :)

offtopic:
Edit: Eindelijk 200e post \o/

[ Voor 7% gewijzigd door ReZ1987 op 12-01-2005 18:06 ]

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.

• Mexxus
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09-2025
Jaja, dus eigelijk is het dan puur een softwarematige overclock..? Als ik de kaart d'r uit haal, en in een ander systeem plaats, dan zijn de settings dus weer gewoon 'stock'..? Of is dat altijd zo?

Eens kijken of het gaat lukken.. alvast thnx voor de info hoor!

Verwijderd

als je het echt permanent wilt hebben dan moet je je firmware downloaden , aanpassen en weer terug flashen in je kaart... op deze manier heb je geen tools nodig ;)

• ReZ1987
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Mexxus schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:08:
Jaja, dus eigelijk is het dan puur een softwarematige overclock..?
Klopt :)
Als ik de kaart d'r uit haal, en in een ander systeem plaats, dan zijn de settings dus weer gewoon 'stock'..?
Klopt ook :)
Of is dat altijd zo?
Nee, net zoals hierboven gezegd is, kun je ook het BIOS van de kaart modificeren met verschillende tools (o.a. RaBiT of RadEdit)
Eens kijken of het gaat lukken.. alvast thnx voor de info hoor!
Graag gedaan ;)

Death Knight Zaebor(80), Warlock Thortur (80) en Druid Galithor (80). Retired.