[XP] PC blijft hangen na inloggen op desktop, geen explorer*

Pagina: 1
Acties:

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Ik heb hier een pc waar windows xp opstart tot na het welkomscherm en dan zie je gewoon de achtergrond en voor de rest niets. Als je wacht gewoon een screensaver.
Ik ben dan naar Taakbeheer gegaan en heb daar en nieuwe taak gestart.
Als nieuwe taak heb ik explorer.exe gestart.
Wonder bij wonder start windows xp dan wel op.
Ik heb dan systeemherstel geprobeerd maar dit wil niet werken.
Kan iemand mij zeggen hoe ik dit probleem oplos of waar ik eventueel explorer.exe kan starten wanneer windows opstart?

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Waarschijnlijk blijft hij hangen op een proces dat gestart wordt. Kijk eens of er processen draaien op dat moment en probeer ze te beeindigen. Als je Windows dan opeens doorstart zonder dat je handmatig explorer typt ligt het daar aan. Of heb je nog iets geinstalleerd waardoor het misshicen zou kunnen komen. Misshcien dat op spyware, adware en/ of virusscannen ook helpt.

• DragonZeal
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
antvirus gedaan: 3 bestanden geinfecteerd en gedesinfecteerd, virus Funner.a.worm.
spyware gescand: problemen gevonden en opgelost.
nieuw probleem: windows start op en logt meteen af en kan niet meer in windows

• twiFight
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ram de schijf in een andere pc of pak je favo floppy (als je fat hebt) en maak een mooi backupje. Vervolgens knal je je winxp install cd erin en ben je een factortje 4 sneller klaar

• eRRoR.InSiDe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:33
Ik denk dat je even de FAQ moet doorlopen aangezien bij de search deze naar boven komt met je specifieke probleem.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/11

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik ga even je topic titel aanpassen zodat de Windows versie er in staat conform de Windows Operating Systems Policy - verder is het misschien verstandig dat je eventjes rond kijkt op GoT - er zijn een aantal mogelijke oorzaken voor ('Shell' key in je registry die gewijzigd is, hangende programma's, e.d.) en daar zijn best wel wat oplossingen voor te vinden :)
Pagina: 1