welke handheld/notebook?

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Mijn vader is op zoek naar een simpele handheld of notebook waar hij z'n Nokia 7110 op kan aansluiten en mee kan internetten.
de eisen:
1. aansluitbaar op Nokia
2. Niet al te duur
3. Geen palmtop
4. Klein (in afmetingen)

de i-book is al afgevallen omdat die niet op de Nokia kan worden aangesloten. En m'n vaders voorkeur gaat op dit moment uit naar de Psion 7.
Wat zeggen jullie?
een Psion of een gewone laptop?

The need for speed drives me

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:05

winnie

de poes...

Als je de keuze wilt maken tussen een Psion7 of een (tweedehands) laptop, zou ik voor de laptop gaan. Een tweedehands laptop is net zo duur als een psion7, en kan veel meer, een nieuwe laptop is twee maal zo duur als een psion7 en kan nog veel meer dan die tweedehands (als je nog begrijpt wat ik bedoel). Die Psion7 is voorlopig alleen nog maar een speeltje voor over-betaalde managers, die wel zo'n ding kopen, maar nog niet de startknop kunnen vinden (als psion een startknop zou gebruiken).
Als hij iets kleins wil, moettie op zoek naar een tweedehands toshiba librettp (en dan minstens type 100). Of op zoek naar een psion5(MX), daar kan zo'n nokia ook mee communiceren.
Maar waarom wil hij eignelijk perse klein? Waarom bouwtie niet even een IR-poort in zijn(jouw) pc in, dan kan hij ook data uitwisselen.

• Baur
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Baur

Opperlurker

Topicstarter
Hij wil klein omdat hij dan niet met een laptoptas rond te lopen. Hij wil iets wat klein is (wat die gewoon in een zak kan doen), simpel te bedienen en snel (en dan vooral in het opstarten, hij ergert zich dood aan bootende windows-machines).

The need for speed drives me

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

In dat geval zou ik je vader willen aanraden om ff 20 jaar in stase te gaan; want wat hij wil, is er gewoon niet.
Om te beginnen; laptopjes als de Vaio en de Libretto werken met Windows, dus die vallen al af.
Een Psion7 is idd een veel te duur speeltje, zeker als er nog wat hardware bij moet komen, en duur, dat wil hij niet.
Een Palm is een stuk prijsvriendelijker, ook gebruiksvriendelijk, maar is een palmtop, en dat wil hij ook niet.

Volgens mij heeft je vader wat teveel naar Star Trek gekeken, en is hij op zoek naar een PADD, of iets dergelijks.
En die bestaan nog niet, laat staan dat ze goedkoop zijn.
Kaj.

En ik kan nou niet echt zeggen dat de i-Book klein is...

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 07:05

winnie

de poes...

Laat staan dat de Ibook snel is.