[VBSCRIPT] Door een array steppen?

Pagina: 1
Acties:

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
De onderstaande code werkt. Hij stept van 10 naar 5 en geeft een result mits er result is anders geeft ie niets. Nu zit ik met het probleem dat ik nu ook een set waardes moet uitproberen maar dan moet hij er eentje skippen. Ik wil bijvoorbeeld alleen 10 9 7 6 proberen. Ik denk zelf dat ik die waardes dan in een array moet zetten en dan er door heen loopen? Dan is een bijkomend probleem dat ik een dergelijke zelfde functie ook moet hebben voor waardes die niet geen int zijn. Ik heb al zitten kloten met een array en een for each loop, ik kom er niet meer uit. iemand enige id hoe ik dit aan moet gaan pakken? een duwtje de goede kant uit zou fijn zijn.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Dim obTry, number
number = 10
For i = number To 5 Step -1 
Set obTry = CreateObject("Object.Object." & i)
If IsObject(obTry) Then
result = i 
Exit For 
End If 
Next

[ Voor 4% gewijzigd door iH8 op 12-01-2005 17:28 ]

Aunt bunny is coming to get me!

Verwijderd

Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Dim obTry, number

number = 10

For i = number To 5 Step -1 
  if i = 8 then i = i - 1 'Slaat nummer 8 over

Set obTry = CreateObject("Object.Object." & i)

If IsObject(obTry) Then
      result = i 
      Exit For
   End If 

Next

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 00:49 ]

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

De oplossing van 00fly747 werkt alleen als het om een paar getallen gaat. Anders zou ik een array maken en daar doorheen lopen. Je kunt dan de length van de array opvragen en daar gewoon doorheen lopen.

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024
André schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 00:57:
De oplossing van 00fly747 werkt alleen als het om een paar getallen gaat. Anders zou ik een array maken en daar doorheen lopen. Je kunt dan de length van de array opvragen en daar gewoon doorheen lopen.
Aangezien ik ook met alphanumeriek waardes moet gaan werken in soortgelijke andere functies lijkt me het inderdaad het verstandigst om het met een array te doen. het idee is goed. Nu de uitvoering nog. ik probeer al de hele dag door die array te loopen. Als ik die setobject vervang door een printfunctie dan print ie wel alle strings. Zo snel ik die getobject terug zet vertikt ie 't. Ik pak er nog wat dox en google bij en probeer het nog ff. Anders post ik morgen mn arrayloop wel even. Misschien dat jullie zien wat ik fout doe.

Aunt bunny is coming to get me!