output-geluid op dezelfde pc opnemen

Pagina: 1
Acties:
  • 224 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 21:49

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ey tweakzz,

Ik heb een wma-bestandje dat ik niet om kan zetten naar mp3 te wijten aan een licentie. Nu wil ik het gewoon opnemen, maar als ik het wma'tje gewoon afspeel 'hoort' de wave-editor van Nero het geluid niet. Ik heb ook al andere apparaten ingesteld en het geluid op 2.0 i.p.v. 5.1 gezet, maar het mocht niet baten.

Nu zat ik te denken: kan ik niet gewoon de line-out van m'n audiokaart op de line-in van diezelfde audiokaart zetten? :) Of gaat er dan daarbinnen iets gigantisch fout (net zoals je je mic bij de speaker houdt)?

Mijn audiokaart: Terratec aureuon 5.1 fun
afspeelprogramma: windows media player 10
opnameprogramma: nero 6 wave-editor

NOSIG

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Heb je ook je opname-apparaat juist geselecteerd?
(Speakertje in je taakbalk, dan Properties in het menu selecteren en dan kan je 'Recording' (of opname?) selecteren. Dan kan je je line-in volume regelen en selecteren dat deze gebruikt moet worden.

In principe kan er weinig fout gaan. Het kan hooguit rond gaan zingen maar dat merk je dan zanzelf wel. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Ik zou het niet doen als ik jou was. De Aureon 5.1 fun is geen bijster goeie kaart. De kwaliteit van de uitgang is nog redelijk te noemen, maar de kwaliteit van de ingang is matig....
Beter zou het zijn om de interne mixer te gebruiken. Bij mij is er bij de Aureon 5.1 Sky een slider met de naam 'mix' erboven, die moet je hebben. Je hoeft dan niet de in en uitgang van de geluidskaart te gebruiken. Ik zou toch een progje vinden om het om te zetten. Maar besef wel dat de kwaliteit van het muziekbestand, door het opnieuw comprimeren, echt drastisch omlaag gaat...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 06:58 ]

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-05 21:49

_Christiaan_

Master of SOG

Topicstarter
Ik heb het al mensen! Ik moest gewoon bij de opname-tab "mix" inschakelen! Totaal overheen gekeken. Bedankt!

NOSIG

• marko77
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-05-2025
je kunt ook speciale software voor dit soort dingen gebruiken, totalrecorder kan b.v. alles wat je uit je pc stuurt ook opnemen :)

Mijn rig