[xp] acount verdwenen na afmelden van domein

Pagina: 1
Acties:

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2025
ik zit met het volgende probleem.

Een aantal jaar lang heb ik een nt4 server gebruikt als pdc om te dienen als fileserver voor homedirs en documenten opslag.
Dit werkte prima, totdat de disk van die server bad sectors kreeg. Om die reden heb ik de server toen uitgezet, en wil ik over gaan tot het opslaan van documenten etc op de lokale disks.

Doordat de server inmiddels uit stond ging alles op de pc nogal langzaam, dus dacht ik, laat ik hem uit het domein halen, en in een werkgroep zetten.

Na deze handeling moest herstart worden, en tot mijn verbazing bleek dat mijn acount verdwenen was na het opnieuw opstarten.

Ik kan nu alleen nog inloggen als administrator, en ben al mijn instellingen, documenten, mail, mailwasher, workpace, etc kwijt.
Nu moet dit nog wel terug te krijgen zijn, want C:\Documents and Settings\Erik (erik is de naam van het account) bestaat nog.
Is er een makkelijke manier om het account in een keer zo terug te krijgen als het was?

edit: het profiel werd trouwens niet op de server opgeslagen, want alle instellingen waren er toen de server wel uit stond, maar ik me nog niet uit het domein had afgemeld.

[ Voor 10% gewijzigd door AtlonXP1800 op 12-01-2005 17:01 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Als jij op een domein bent aangemeld - gebruik je de account informatie van het domain (en als er geen domain controllers beschikbaar zijn - gebruik je enkel nog de gecachde account informatie).

Zomaar een PC met een domain account uit het domain halen zorgt er dus idd voor dat je alle informatie en alle settings kwijt bent op dat moment. Ofdat je dit nog later kan herstellen weet ik eigenlijk niet - ik vermoed van wel, je moet dan eens gaan zoeken op 'Copy Profile' e.d. - er zijn wel menu punten voor in de Windows interface maar misschien is het handig als je zelf eventjes vertelt wat je al geprobeerd hebt daaromtrent :)

Verder - het is absoluut niet verstandig om in een professionele omgeving je documenten op de PC's zelf maar neer te gaan zetten :)