Sinds vorige week is er ineens wat lijkt op een policy actief geworden. Als ik op een van de 2 domein controllers inlog als een administrator is de C-schijf afgeschermd in Windows verkenner en is mijn run commando verborgen.
Uiteraard heb ik mij helemaal sufgezocht naar de bron van deze aanpassing. Ik heb de volgende policies en mogelijkheden gecontrolleerd:
- Default domain policy
- Default domain controllers policy: staat het niet in en loopback processing staat uit
- Herstart, profiel verwijderd en opnieuw ingelogd: probleem is terug
- Default user is het waarschijnlijk niet: ntuser.dat datum is niet gewijzigd
Kortom in geen enkele policy wordt de setting gemaakt maar de enige manier er vanaf te komen is een GPO op te zetten waar de setting hard wordt uitgezet.
Mijn vragen: heb ik een bron van policy settings over het hoofd gezien? Heeft iemand nog een idee waar ik verder kan zoeken, liever los ik het probleem echt op dan dat ik deze work-around gebruik.
Uiteraard heb ik mij helemaal sufgezocht naar de bron van deze aanpassing. Ik heb de volgende policies en mogelijkheden gecontrolleerd:
- Default domain policy
- Default domain controllers policy: staat het niet in en loopback processing staat uit
- Herstart, profiel verwijderd en opnieuw ingelogd: probleem is terug
- Default user is het waarschijnlijk niet: ntuser.dat datum is niet gewijzigd
Kortom in geen enkele policy wordt de setting gemaakt maar de enige manier er vanaf te komen is een GPO op te zetten waar de setting hard wordt uitgezet.
Mijn vragen: heb ik een bron van policy settings over het hoofd gezien? Heeft iemand nog een idee waar ik verder kan zoeken, liever los ik het probleem echt op dan dat ik deze work-around gebruik.