Toon posts:

[Indesign]Book doorgeven aan drukker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier enkele weken geleden al eens een topic geopend over hoe je een indesign book makkelijk kon imposen. Dat is toen opgelost geraakt. Nu blijkt echter dat de drukker die ik gevonden had er geen barst van af kende en het hele document volledig verkeerd afgedrukt heeft.

Nu heb ik een andere, professionele drukker gevonden die mijn brochure wil afdrukken. Ik stuurde hem de pdf door (imposed) maar dat geeft blijkbaar problemen (weet niet precies welke). Hij vraagt mij nu om de indesign-files op cd te zetten en zo door te geven en het is hierover dat mijn vraag gaat:

Mijn brochure bestaat uit verschillende files die samengepakt zijn tot een book. Toen ik vanmorgen een kopie nam van al mijn files om een tweede versie te maken zag ik dat in de book blijkbaar al geen relatieve maar absolute verwijzingen naar de verschillende files staan.

De vraag is: waar moet ik op letten, en wat moet ik speciaal doen zodat de drukker de file zonder problemen kan bekijken en afdrukken? Ik vrees namelijk dat indesign voor alles absolute verwijzingen heeft, dus ook voor al mijn afbeeldingen en dan gaat dat ntl problemen geven.

Verwijderd

Kan je niet 1 grote PDF maken?

Verwijderd

Topicstarter
Had ik gedaan maar geeft blijkbaar problemen...

Ik heb de package-functie al ontdekt in Indesign die hier blijkbaar een beetje voor dient maar ik ben niet zeker. Als je packaged, maakt ie er dan meteen relatieve paths van? Ik zie dat hij alle foto's verzamelt in 1 centrale map en alle fonts verzamelt, maar of hij er relatieve paths van maakt weet ik ntl niet. Omdat het dringend is (door het amateurisme van de vorige drukker) kan ik niet het risico lopen dat hij het morgen niet kan bekijken.

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Je kunt het gewoon testen naar HD. Volgens mij doet de package van Indesign gewoon een kopie maken van je document op specifieke plek. En maakt ie verder mapjes aan voor de fonts en beelden/illustraties en die kopieert ie ook allemaal in die mapjes. Mapje op CD en klaar ben je. Kun je gewoon testen, als bestandsgrootte van het mapje net zoveel is als je orginele bestanden zit je goed. Ook ff opletten of ie de fonts ook netjes doet.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Je kan toch alles embedden in die PDF? Iig, als ik een PDF maak met Acrobat heb ik nooit problemen met relatieve paden etc.

Als je een package maakt worden er relatieve paden gemaakt. Let wel op of je fonts ook meegenomen worden.

edit:

D'oh, te laat

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:42 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 17:38:
Je kan toch alles embedden in die PDF? Iig, als ik een PDF maak met Acrobat heb ik nooit problemen met relatieve paden etc.

Als je een package maakt worden er relatieve paden gemaakt. Let wel op of je fonts ook meegenomen worden.

edit:
D'oh, te laat
hij zegt toch dat de drukker de indesign files wil en niet de psd :P

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:06
File > Package :) En check het anders op een (stand-alone) PC :)
That should do the trick...

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

Pagina: 1