Ik ben nog steeds hard aan het testen met css en xHtml en het bevalt me prima tot nu toe.Maar momenteel zit ik een IE 6.0 probleem.De volledige test pagina is xhtml 1.0 strict bevonden door de W3C validator en de CSS is ook goedgekeurd.
Ik heb het volgende stukje xHtml:
Daarbij heb ik de volgende css code:
Het probleem doet zich voor bij het <li> element. Wanneer ik de bovenstaande pagina open in IE 6.0 (zonder height bij <li>), dan worden de borders pas weergegeven nadat ik met de muiscursor over de link ga. Wanneer ik binnen de pagina omhoog en omlaag scroll, worden de randen wel weergegeven. Maar het kan nog gekker, het eerste menu item slaat IE 6.0 gewoon over m.a.w. die is en blijft borderloos.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Het <a> element weghalen, geen verandering<br>
- Het <li> element volledig omringen met een border, geen verandering<br>
- Gezocht (en nog zoekende) via Google en op GoT, maar nog geen passende oplossing kunnen vinden<br>
- Height meegegeven, de pagina werkt juist<br>
Dus graag julllie hulp bij het bovenstaande probleem.
Ik heb het volgende stukje xHtml:
code:
1
2
3
4
5
6
| <div id="einMenu"> <ul> <li><a href="" title="Klik mich!">Du darfst mich beklikken!</a></li> </li> </ul> </div> |
Daarbij heb ik de volgende css code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
| #einMenu
{
top: 0px;
left: 0px;
position: relative;
width: 175px;
float: left
}
#einMenu ul
{
margin: 0px 0px 0px 0px;
padding: 0px 0px 0px 0px;
background-color: red
}
#einMenu li
{
/*height: 19px; Zonder height begint IE te trippen?*/
border-top: none;
border-right: #000000 1px dotted;
border-bottom: #000000 1px solid;
border-left: none;
padding: 4px 4px 4px 4px;
list-style-type: none;
font-size: 14px
} |
Het probleem doet zich voor bij het <li> element. Wanneer ik de bovenstaande pagina open in IE 6.0 (zonder height bij <li>), dan worden de borders pas weergegeven nadat ik met de muiscursor over de link ga. Wanneer ik binnen de pagina omhoog en omlaag scroll, worden de randen wel weergegeven. Maar het kan nog gekker, het eerste menu item slaat IE 6.0 gewoon over m.a.w. die is en blijft borderloos.
Ik heb het volgende geprobeerd:
- Het <a> element weghalen, geen verandering<br>
- Het <li> element volledig omringen met een border, geen verandering<br>
- Gezocht (en nog zoekende) via Google en op GoT, maar nog geen passende oplossing kunnen vinden<br>
- Height meegegeven, de pagina werkt juist<br>
Dus graag julllie hulp bij het bovenstaande probleem.
Ein kleiner Punkt in einer grossen Welt