Beeld schuif in elkaar bij randen

Pagina: 1
Acties:

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Ik ben rustig bezig met wat verslagjes tikken, valt me ineens op dat een woord aan de rand er smaller uit ziet dan hetzelfde woord in het midden van het beeld. Een beetje schuiven laat mij zien dat de letters aan de linker kant van m'n beeld gewoon in elkaar worden gedrukt. Niet alleen de letters, het hele beeld schuif in elkaar op het moment dat het in de buurt van de rand komt.

Dit gebeurt nu op 1600x1200... maar op 1280x1024 zie ik het ook :| Geen idee waar het vandaan komt, nooit eerder gehad en het is ook alleen linker rand. Hebben meer mensen dit ooit gezien en dan... wat is het? Of beter natuurlijk: hoe kom ik er van af :P

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

denk dat je monitor een beetje brak is/wordt

onderbouwing:
je monitor gebruikt mageten om je beeld op te bouwen, als deze minder sterk worden (aangestuurd) wordt je beeld smaller

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:31 ]

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Met een ander monitor proberen :P

• Kaastosti
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-08 15:54

Kaastosti

Vrolijkheid alom!

Topicstarter
Hmmm dus het is maar goed dat ik aan het sparen was voor een TFT kan ik hieruit een beetje opmaken. Maar maar... het is zo'n trouw beestje geweest :) jaaarenlang heb ik er al plezier van. Kan ik er geen nieuwe magneten in laten zetten oid? Of is dat echt een heel kansloze en waarschijnlijk peperdure actie?

Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.

Verwijderd

als je geluk hebt kan je hem openmaken en het juiste potmetertje bijstellen ... weet niet of dit met potmeters geregeld wordt, maar bij oude monitoren misshcien wel.... tegenwoordig gaat het allemaal softwarematig denk ik.`

[edit]
nieuwe mageneten kopen gaat niet lukken, dat kost dnek ik meer dan dat het oplevert

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 16:43 ]