Tagan 480 gebrom

Pagina: 1
Acties:

• eltinio
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:41
Heb me nieuwe systeem in elkaar gezet met op het oog om stil te zijn en beetje over te clocken.
Daarom paar maanden geleden een tagan 480 gekocht waarvan ik toen dacht dat hij goed stil was, en dit word ook over op tweakers gezegd.

de setup:
- Radiator fans op 5v (4x 120 silenx)
- HDD in een Zalman Hdd silencer/koeler
- eheim 1048 op een stukje schuimrubber

had dus me systeem draaiend in me nieuwe case alleen bleef gebrom horen en na wat checken bleek het me voeding te zijn wat mij eigenlijk wel verbaasde.
Heb daarna een antivibe rubber geinstalleerd voor de voeding en ook de voeding op schuimrubber gezet en nogsteeds het gebrom.

Is dit geluid normaal voor een tagan 480 watt voeding of niet en is het verstandig om de fans in de voeding dan te vervangen?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
Zelfs als zou vervangen van de fans het probleem op lossen... die fans horen gewoon langer mee te gaan dan ene paar maanden... minstens een jaar ofzo....

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• eR1k
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01-02 01:08
Een voeding hoort bij normaal gebruik sowieso langer goed te functioneren dan 1 jaar imo. Ik zou hem rma'en.

• eltinio
heb nu eerst tagan gemaild of het misschien wel normaal is, misschien verwachte ik wel teveel van een voeding

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:18
Hij bromt bij mij toch echt niet :X

Verwijderd

Gewoon omruilen. Kan een maandagochtend produkt zijn heh, condensator die niet goed is ofzow of het koper wat er niet lekker omheen gedraaid is. Kan allemaal een brom veroorzaken. En nee, het hoort niet te brommen ;)

Ik vind brommen en elektriciteit sowieso al helemaal niet prettig samen gaan, straks heb je een knal festijn :)

Verwijderd

Wát in de voeding bromt (ventilator, spoelen etc) ?
Want dat je geluid zult horen is iig normaal.

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
De ventilator in de voeding maakt zeer waarschijnlijk het geluid. Je kunt 'm openschroeven en de fan vervangen als je denkt dat RMA teveel moeite is, dat is heel goed te doen (maar dan heb je daarna dus geen garantie meer). Eventueel kun je 'm dan ook op 7/5V zetten. Wees alleen wel zorgvuldig met draadjes opnieuw aansluiten in je voeding, zorg dat er geen blote draden voorkomen.

[ Voor 9% gewijzigd door wacko op 13-01-2005 03:03 ]

• lawtshjj
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-01 23:43
Kheb ook al een aardige poos die Tagan 480 en kheb nergens last van.
Die brom hoort hij niet te maken, dus RMA-en die hap :)

zit 3 jaar garantie op die dingen.

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik zou em ook RMA'en. Ik heb er zelf ook 1 (zelfs review geschreven in het albekende draadje over welke voeding je nodig zou hebben :)

Ik zou je ook niet aanraden om zomaar met een voeding te knoeien...Kan me nog iets herinneren dat er nog best wel lang spanning op zon voeding blijft. Mijn Tagan is echt geruisloos, ik hoor em alleen als ik er echt met mn oor naast ga hangen :D

Instagram / YouTube

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-02 05:23
Brom is niet goed, mijn tagan doet het al tijden feilloos... ik zou goed kijken waar de brom van komt en dit tevens vermelden in je RMA...

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• eltinio
Het gebrom komt inderdaad van de fans van de voeding.
De situatie is dat de pc nog open staat zonder de zijkanten en als ik dan de kamer binnen loop kan ik de voeding gewoon horen.

Ik zal eens kijken of ik hem weer kan RMA'en want dit is al de 2de die ik heb gehad aangezien de eerste doorgebrand is.
Pagina: 1