Kingston Datatraveler defect?

Pagina: 1
Acties:

• LeonM
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 29-10-2025
Hoi, ik heb een 512MB Kingston Datatraveler USB stick, sinds een tijdje begind Windows te klagen dat de usb beveiligd is tegen schrijven. soms waren files te schrijven of verwijderen, maar soms ook weer niet.

Ik dacht zelf aan een format van het pennetje, als je die start vanuit de windows schijfbeheer loopt de format tot 100%, en dan krijg ik de ontzettend duidelijke foutmelding "kan niet formatteren"

De pen is nu wel leeg, maar ook niet meer toegankelijk. Windows blijft nu zeggen "dit medium is niet geformatteerd blabla"

Goed, vanuit Linux de partitietabel leeg gemaakt en een nieuwe FAT32 partitie aangemaakt in de hoop dat ik die vanuit windows weer kon formatteren, nogsteeds hetzelfde probleem.

Nou heb ik al gelezen dat dit een bekend probleem is met pendrives (corrupte data enzo) en iedere fabbrikant levert ook tooltjes om een low-level format uit te voeren.... maar Kingston dus weer net niet :(

Nou heb ik hier heeel lang geleden ooit een topic gelezen van een user die een vergelijkbaar probleem had, en die heeft met linux/bsd toen zijn pen weten te fixxen, maar ik kan dat topic nergens meer vinden.

Heeft iemand ergens
- Een guide voor het (low level) formatteren van zo'n stick onder Linux?
- Dat oude topic gevonden?
- Een universeel windows tooltje om die stick mee te fixxen? (low level format, diagnostics etc)

Mijn dank zal groot zijn, ik heb namelijk geen zin om een nieuwe stick te kopen terwijl ik weet dat de drive eigenlijk nog goed is.

edit:
Hmmmz, titel is misschien niet helemaal gepast.

[ Voor 4% gewijzigd door LeonM op 12-01-2005 16:29 ]