Enkel Radio FM opnemen op de PC

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jerox
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-01 02:38
Hallo,

ik heb nogal gezocht, maar kon niks vergelijkbaars vinden.

Dus hier mijn vraag:

Ik heb een Pc met een hauppauge pvr 350 (met fm tuner)
Daarmee wil ik Radio gaan opnemen op de PC. Erg vaak ook, dat ding laat ik de hele dag aan en uit springen.

Nu wil ik dat dus opnemen, en dat gaat ook wel, via bv Cooledit. Maaaar enkel als ik de opname op
'Wave/Mp3' zet. Dat heeft dus helaas tot gevolg dat alle geluiden van mijn PC, erdoorheen worden opgenomen en dat is niet de bedoeling.

Ik wil dus enkel die radio opnemen, maar hoe pak ik dat aan?? Kan dat software matig?? dat ik aangeef enkel die hauppauge radio op te willen nemen?

Ik heb ook geprobeerd via de A/V output van de hauppauge een kabeltje te verbinden naar de Soundblaster (blauwe jacket) en het dan via Line in op te nemen, maar dat lukt me niet.
Kan dat?

Ik weet ook niet zeker of de FM tuner signaal geeft door de A/V uitgang van de 350 kaart.

hopelijk weet iemand wat.....

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Je kan ook om het makkelijker te maken gewoon naar geluidsinstellingen gaan
start > configuratiescherm .>> geluiden en audio apparaten >> tab : geluiden. onder windows xp. En dan alle geluiden die er zijn uit zetten en in een nieuw schema opslaan.
( kan je makkelijk gewone instelilngen terugkrijgen)

• Jerox
ja dat elimineert de windows geluiden, maar het is mijn bedoeling, de pc gewoon te gebruiken, terwijl die zo nu en dan radio opneemt.

Dus dat ik erbij gewoon muziek kan draaien, een spelletjes kan spelen etc.

Zodat ik gewoon een spelletje kan spelen, terwijl de scheduler aan en uit springt op de goede tijden.

• Justifier
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-07 21:32
Volgens mij kan dat niet. Je kunt het geluid wat naar die geluidskaart gaat niet splitsen. :P

Verwijderd

deze nemen
Advanced MP3 WMA Recorder :)

http://www.xaudiotools.com.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 17:27 ]

Verwijderd

kan je hem niet selecteren in volumeregeling bij opname (opties => eigenschappen)? Dan zorgen dat alleen de Hauppauge aanstaat. Anders alleen je line-in aanvinken en de Hauppauge op de line-in aansluiten.

• Jerox
bedankt voor de reacties....

Ik ben bang dat het niks gaat worden.

de line in, leek me een oplossing, maar ik heb net even getest en ik kan wel geluid van de TV signaal opnemen (heel slecht trouwens), via de line in.
Maar met de radio gebeurd er niets.

Dus het radio signaal wordt niet via de hauppauge kaart uitgezonden.
Die radio functie is wel erg mager uitgevoerd op die Hauppauge kaart.
.

Verder zit er nog een Audio input op de kaart... weet iemand waar die voor zou moeten dienen??
maar ja, een input dus een geen output, dus ik denk niet dat ik daar wat mee kan.

[ Voor 19% gewijzigd door Jerox op 12-01-2005 18:21 ]

• s441558
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:10
Dit is een antwoord wat ik op Google vond (http://www.degroeneknop.nl/index.php/topic,76.0.html).

wellicht heb je er iets aan

Zover ik weet is er nog geen plugin om radio op te nemen. Een mogelijkheid om het op te nemen is er wel, met het programma Total Recorder van High Criteria (basic versie is genoeg) kun je elk geluid opnemen wat je geluidskaart ontvangt.

Het zelfde kan met sound blaster audigy's creative recorder. Dus als je deze geluidskaart hebt is er de kans dat je creative recorder al geinstalleerd hebt. Enige wat je dan hoeft te doen is creative recorder starten en record met de optie "What You Hear" selecteren

Nefit EnviLine IDU Monoblock E 7 E-S, Boiler 200 L, Buffervat 50L. BQQKees

Pagina: 1