[Sweex LB000021 Router] Sissende geluiden

Pagina: 1
Acties:

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Topicstarter
OK, heb al enige tijd een Sweex LB000021 ADSL-router, garantie is in ieder geval wel verlopen ;)

Maar zodra de router is "opgewarmd" (kun je ook letterlijk nemen, ding voelt handwarm aan), begint het ongeveer geluiden te produceren, en dan bedoel ik van die sissende geluiden.
Misschien ken je de verhalen over "sissende" spoelen op moederbord wanneer de CPU gestressed wordt. Zo'n geluid is et.
Dus ik even gekeken of er een spoel in de router zat, maar nee, zat er niet. Dus dat is al uitgesloten. Ook heb ik even aan alle chippies gevoeld of er eentje heet werd, (gezien het feit dat het dus pas geluiden begint te vertonen wanneer de router warm is), maar nix...

Heeft iemand hier ervaringen mee? Vind het zeer storend, vooral wanneer ik dus achter de PC zit zonder muziek of in bed lig proberen te slapen.

Wat kan ik hieraan doen? Suggesties?
(wil graag wel router werkend houden, dus suggesties zoals "gooi dat ding uit de raam en kijk of ie nog steeds piept"...liever niet

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Verwijderd

Ik hoop dat het enigszins relevant is voor jou probleem, maar ik heb een soortgelijk iets met mijn adsl multipc modem. Hij staat dag en nacht aan (en dus ook handwarm) en produceert een constante zachte piep. In het begin was het niet, het is pas na een paar maanden begonnen. Voor mij is de enige oplossing geweest hem op een andere plaats te zetten waar ik het niet kan horen 's nachts.

Als het relevant lijkt kan ik wel een keer het merk en specs opzoeken.

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Meest waarschijnlijk zijn het lekkende elco's. Kleine zwarte ronde (in jouw geval waarschijnlijk bol staande) dingetjes.
Vooral Speedtouch 510 modem's staan hier om bekend (zie [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml]).

Ik zou dat eens even checken en misschien kun je de elco's zelf wle vervangen als je er handig mee bent.

[ Voor 14% gewijzigd door Joen op 12-01-2005 16:05 ]

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 16:04:
Meest waarschijnlijk zijn het lekkende elco's. Kleine zwarte ronde (in jouw geval waarschijnlijk bol staande) dingetjes.
Vooral Speedtouch 510 modem's staan hier om bekend (zie [rml][ speedtouch] irritante piep en andere kwalen[/rml]).

Ik zou dat eens even checken en misschien kun je de elco's zelf wle vervangen als je er handig mee bent.
Ok, net ff gechecked...maar heb geen bolle Elco, zijn toch die "condensatoren"?, kunnen vinden die bol staat, wel heb ik de boosdoener, denk ik, gevonden..
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/y.f.xu/LB000021.jpg

Mja..je ziet de cirkel niet zo goed, niet zo'n geschikte kleur gekozen :D .
Maar hij zit RECHTSMIDDEN! boven het CE logo'tje

foto trouwens gejat uit "Mod je Router" topic in CME

[ Voor 18% gewijzigd door Yellowneck op 12-01-2005 16:27 ]

Fotogear: Canon EOS RP | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-04 16:04
Wat je omcirkeld hebt is geloof ik juist een elco. ;)
Zo iets bedoelde ik en ik denk dat die die je omcirkelde inderdaad de bosdoener is. B)

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
NIx aan te doen zker?..tsja..in een kast zetten ja..

• Dupje
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-09-2025
Die condensator ziet er wel vreemd uit ?
Die ene is zwart vanboven terwijl de andere allemaal normale condensators zijn :?

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

edit:

het is een spoel wat je hebt omcirkeld. er staat "L3" inplaats van "C..."
geen elco ..

sluit dat ding aan terwijl die open staat en luister dan wat beter
zoek naar elco's (iets) bol zijn van boven

en anders het komt voor dat spoelen piepen ondat de wikelingen los zitten
even het lijmpistool over de wikkelingen kan wel eens helpen

[ Voor 183% gewijzigd door Fish op 12-01-2005 18:40 ]

Iperf

• Yellowneck
  • Niet online

Yellowneck

Topicstarter
Spoelen zijn der nie, en staat geen een elco bol
En dat is geen echt spoel hoor :?

[ Voor 30% gewijzigd door Yellowneck op 13-01-2005 22:45 ]

• Kwomkwommr
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-05 21:50
ikken aleen eclo,s die van voren bol zijn :o :+

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-05 18:14

DaWaN

'r you wicked ??

YellowNeck schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:06:
NIx aan te doen zker?..tsja..in een kast zetten ja..
Kijken wat voor een het is en vervangen misschien?

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

YellowNeck schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 22:44:
Spoelen zijn der nie, en staat geen een elco bol
En dat is geen echt spoel hoor :?
Ok .... vertel es, wat staat er allemaal op de elco die jij omcirkeld hebt geschreven ?
ik zie btw 3 spoelen op die foto ipv geen

mooie link voor jou om eens te kijken
http://www.allproducts.co...cture1/general/gci12.html

bij de ikea is het plundra week .. kun je wel mooie kasten krijgen natuurlijk ..

[ Voor 31% gewijzigd door Fish op 13-01-2005 23:50 ]

Iperf

Verwijderd

Misschien handig om te zeggen, maar ik heb een dlink dsl g604 t en dat ding produceert ook een IRRITANT zoom geluid, maar dat is vanf het moment dat de adsl lijn geinitialiseerd is, trek ik de adsl lijn uit, is de zoom ook direct gedaan, mss ligt het bij jouw daar ook aan, ik denk dat het een fan ofzo is ga het ding is open halen allessins. Wat zou hier de fout van zijn?
Pagina: 1