Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Waar vind ik GRB draden?

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik las ergens op internet dat het erg simpel is om van vga naar tulp te gaan hieronder vind je het bericht.

Je vga kaart heeft 3 draden, RGB en 2 V-H sync als je de V-H sinc even lekker vergeet en alleen de GRB + en de RGB- draaden opzoekt op de uitgang van je vga kaart dan kan je deze gewoon aan elkaar knopen en zo een composite uit creeren, dus dan krijg je bv zo'n geel tulp plug aansluitinkje, snap je?

Nou heb ik een vga plug gekocht (om in je videokaart te pluggen) maar waar vindt ik de RGB plus en RGB min op het onderstaande plaatje?(op intenet lullen ze alleen over de kleur van de draad maar ik wil mijn vga kabel niet uit elkaar halen)
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarebook.net/images/conn/dsubhi15f.gif
Ik wil dus graag weten welke pin/gaatjes ik moet gebruiken. O-)

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Erm, hoe kom je bij het idee dat je die gewoon blij elkaar kan knopen?

Als je dat doet krijg je nl zwart-wit... en heb je nog steeds de hsync en vsync nodig om een beeld te maken

Wel kan je van vga naar scart, de r,g en b lijnen aan de rg en b van de scart knopen en de h/v sync samenbinden tot composite sync (of deze gewoon pakken als je vidkaart die heeft) en die aan je scart gooie.

Pinout:
Afbeeldingslocatie: http://myweb.tiscali.co.uk/eddyb/temp/vga_pinouts.gif

[ Voor 45% gewijzigd door SA007 op 12-01-2005 15:38 ]

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-11 10:33
Volgens de antwoorden in Playstation 2 op BENQ DX550 beamer? is het helemaal niet zo simpel om van composiet naar VGA, of andersom te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Heeh bedankt ik ga het proberen.

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-11 13:13
Moet je dan je videokaart ook nog speciaal instellen (c-sync, 50hz, powerstrip?)? Of werkt dit gewoon...

Verwijderd

www.meedio.be : staat op de frontpage een topic van VGA naar RGB _/-\o_

Verwijderd

www.meedio.be : staat op de frontpage een topic van VGA naar RGB _/-\o_
Die staan al tijden in de VB Tvout Faq en in diverse AV/VB/CME etc topics ;)
De grote tv-out FAQ: #component / [search=vga rgb scart tv]

En in CME Faq staan al geruime tijd een aantal sites met pinouts, net als diverse topics wel de VGA Dsub pinout bevatten: [search=vga pinout].

Kortom, maak eerst gebruik van de naslagwerken alvorens een topic te openen. Zie ook de Huisregels voor wat wij verwachten op het forum.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 23:41 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.