hallo,
Ik heb een filmpje gemonteerd wat bedoelt is voor kennissen in Amerika, het bron materiaal is Pal en met een PinnacleDV500 gemonteerd in premiere 6.5. Nu moet de uiteindelijke montage op een NTSC dvdspeler bekeken gaan worden. Ik heb verschillende manieren van recoden geprobeert maar als ik de NTSC DVD nu afkijk op een DVD speler (die ook NTSC aankan) is het beeld niet vloeiend maar schokkerig, kleuren zijn wel goed. Ik heb dit op diverse DVD spelers bekeken op verschillende tv's (die ook NTSC video aankunnen) maar het resultaat blijft slecht.
Nu is mijn vraag is dit op een echte NTSC tv ook slecht of doe ik iets fout?
Het is dus uiteindelijk de bedoeling dat ze in Amerika goed werken
enkele manieren van branden die ik geprobeert heb:
premiere 6.5>export via canopus procoder naar avi NTSC >branden Encore
premiere 6.5>export via canopus procoder naar mpeg2 > branden
premiere 6.5>export via canopus procoder ntsc vob files>branden Nero
premiere 6.5 export avi pal > omzetten avi NTSC via procoder>branden Encore
diverse dingen via tempgenc, capturen met premiere pro en firewirekaart
enz, enz
de uiteindelijke avi's waren 720*480 bij 29.97 frames ps....dus dat zou in principe ok moeten zijn
Ik heb een filmpje gemonteerd wat bedoelt is voor kennissen in Amerika, het bron materiaal is Pal en met een PinnacleDV500 gemonteerd in premiere 6.5. Nu moet de uiteindelijke montage op een NTSC dvdspeler bekeken gaan worden. Ik heb verschillende manieren van recoden geprobeert maar als ik de NTSC DVD nu afkijk op een DVD speler (die ook NTSC aankan) is het beeld niet vloeiend maar schokkerig, kleuren zijn wel goed. Ik heb dit op diverse DVD spelers bekeken op verschillende tv's (die ook NTSC video aankunnen) maar het resultaat blijft slecht.
Nu is mijn vraag is dit op een echte NTSC tv ook slecht of doe ik iets fout?
Het is dus uiteindelijk de bedoeling dat ze in Amerika goed werken
enkele manieren van branden die ik geprobeert heb:
premiere 6.5>export via canopus procoder naar avi NTSC >branden Encore
premiere 6.5>export via canopus procoder naar mpeg2 > branden
premiere 6.5>export via canopus procoder ntsc vob files>branden Nero
premiere 6.5 export avi pal > omzetten avi NTSC via procoder>branden Encore
diverse dingen via tempgenc, capturen met premiere pro en firewirekaart
enz, enz
de uiteindelijke avi's waren 720*480 bij 29.97 frames ps....dus dat zou in principe ok moeten zijn