Ik heb hier een terminal server in de DMZ van een netgear firewall.
Ik heb net het eerste werkstation erachter gehangen ( het is nog een test opstelling ) en windows xp minimaal geinstalleerd. Met Remote Desktop kan ik netjes inloggen op de terminal server.
Maar eigenlijk wil ik het hele windows weglaten. De bedoeling is dus dat de computer aangaat en na de POST boot, de computer het IP opzoekt van de terminal server ( 10.0.0.2 ) en een terminal sessie start.
Dus als de gebruiker de sessie beeindigd, de computer ook uit gaat.
Ik heb gezocht op internet, dit moet met een thin client mogelijk zijn ? maar ik kom er niet uit. Kennis van citrix heb ik niet.
Is er een stukje software die dit voor mij kan doen ?
Kunnen jullie mij helpen ?
Edit : de terminal server is trouwens Windows 2000 Server SP4
Ik heb net het eerste werkstation erachter gehangen ( het is nog een test opstelling ) en windows xp minimaal geinstalleerd. Met Remote Desktop kan ik netjes inloggen op de terminal server.
Maar eigenlijk wil ik het hele windows weglaten. De bedoeling is dus dat de computer aangaat en na de POST boot, de computer het IP opzoekt van de terminal server ( 10.0.0.2 ) en een terminal sessie start.
Dus als de gebruiker de sessie beeindigd, de computer ook uit gaat.
Ik heb gezocht op internet, dit moet met een thin client mogelijk zijn ? maar ik kom er niet uit. Kennis van citrix heb ik niet.
Is er een stukje software die dit voor mij kan doen ?
Kunnen jullie mij helpen ?
Edit : de terminal server is trouwens Windows 2000 Server SP4
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 15:04 ]