[MRTG] Lokaal op server werkt, nu nog de rest in het netwerk

Pagina: 1
Acties:

• BacardiBreezer
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-06-2005

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Ik ben even aan het spelen met MRTG want dat is toch best handig om te kijken wat er allemaal op mijn netwerkje gebeurt. Ik draai het op debian en met het apt-getten van de package en smnpd is het allemaal niet zo spannend.

Het draait dus goed op de localhost maar ik wil graag de stats van mijn andere servers ook bekijken, ook mijn switch (HP) maar dat moet ik even bekijken want dit moet niet al te lastig zijn.

Echter mijn andere servers kom ik niet geheel uit. Ik heb de SNMPD geinstalleerd en die loopt. Tevens op de machine waar MRTG op draait de config file aangepast en de index ook, beide met standaard scripts.

Toch worden voor de 2 extra servers de logs niet aangemaakt, tevens voor de switch ook niet. Ik ben maar gaan googelen en op MRTG aan de hand van een windows tut gaan kijken of ik zelf nog een file aan moet maken maar kom hier niet geheel uit.

Zou het tevens een probleem kunnen zijn dat een poort niet open zou kunnen staan ? (161 toch ofzo)

Iig ik vond het wat vreemd dat ik geen user op moest geven om te connecten met de andere servers en toch wist het script om dit te doen zo de servernaam enzz op te pakken.

Ik kan het dus totaal niet vinden, kan iemand me een hint geven ?

Volgens mij moest dit topic hier, maar SA was ook mogelijk..... anders moven maar :)

Jij bent misschien belangrijk, maar ik ben aardig ;)

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
Probeer eerst maar eens te kijken met snmpclient of je naar die machines idd wel contact kan maken op het SNMP-poortje (udp/161?). Zoniet klinkt dat als firewall of snmpd-configuratie op die andere servers. Die HP-switch zou ook wel eens beveiligd kunnen zijn om niet aan een willekeurig IP snmp-data te geven.

[ Voor 3% gewijzigd door dajappie op 12-01-2005 15:10 ]

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
dajappie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:09:
Probeer eerst maar eens te kijken met snmpclient of je naar die machines idd wel contact kan maken op het SNMP-poortje (udp/161?). Zoniet klinkt dat als firewall of snmpd-configuratie op die andere servers. Die HP-switch zou ook wel eens beveiligd kunnen zijn om niet aan een willekeurig IP snmp-data te geven.
Daar ga ik ook vanuit, toch wilde ik de vraag even stellen. I will check !

Overigens.... ik las hier ergens dat iemand het over het feit had dat zodra je SNMP boven poort 1024 zou zetten dan zou het "public" uit te lezen zijn.... Ik weet niet beter dan dat ik poort 21 ook kan scannen als ik wil.... 80..... blaabla => Pure onzin lijkt me ?

• BacardiBreezer

BacardiBreezer

Breezing Bacardi ?

Topicstarter
Opgelost :? Runnende Perl-script stoppen en starten did the trick 8)

• dajappie
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:35
BacardiBreezer schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:18:

Overigens.... ik las hier ergens dat iemand het over het feit had dat zodra je SNMP boven poort 1024 zou zetten dan zou het "public" uit te lezen zijn.... Ik weet niet beter dan dat ik poort 21 ook kan scannen als ik wil.... 80..... blaabla => Pure onzin lijkt me ?
Als je snmpd start als admin kan je 'm op poort 161 zetten, als non-priv user alleen op 1024+. Volgens mij staat dat volledig los van de gekozen community string (public/private). Als je kiest voor public kan iedereen volgens mij de gegevens uitlezen.