Problemen met Sagem F@st 908 modem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-07 12:11
Ik ben sinds 1-1-2005 overgestapt op Tiscali ADSL (2496/320). Hierbij heb ik gratis het Sagem F@st 908 modem gekregen. Op zich werkt deze wel via een ethernet cross-cable, totdat ik ga Peer to Peeren. Na enkele minuten stop het modem ermee (bridgemon toont rood driehoekje).
De enige manier om weer op gang te komen is het resetten van het modem, power eraf en er weer op.
-Firmware geupgrade v4.0.3D
-Laatste drivers en bridgemon geinstalleerd v1.7

Ik zie meerder topics waarin mensen gelijksoortige problemen hebben, maar nergens staat een duidelijke oorzaak of oplossing.
Tiscali kan mij niet verder helpen "Probleem niet bekend, geen idee"

Mijn indruk is dat het modem over zijn nek gaat bij een te groot aantal connecties, kan iemand dat bevestigen?

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108346

ik heb hetzelfde probleem, en denk het zelfde als jij denkt, modem flipt gewoon, ik heb helaas niet de mogelijkheid een andere te testen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Heb nog even geprobeerd met Azureus max. 30 connecties, probleem blijft. Zelfde problemen met BitTornado. Is er iets bijzonders met het Torrent-systeem waar dit modem niet mee overweg zou kunnen?

Support van Sagem is ook lekker.... Je kunt alleen de laatste firmware downloaden, nergens een log met fixes of know-issues. Helpt een oudere firmware misschien? Zo ja, waar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
Heb inmiddels een linksys WAG54G (versie 2) aangeschaft. Probleem verholpen.
Sagem modem zuigt gewoon.
Heb trouwens wel hogere ping gekregen.... komt waarschijnlijk door routtering.
Lijkt inmiddels ook opgelost. (vanzelf)

[ Voor 12% gewijzigd door Stiegl op 04-02-2005 15:30 ]