[2000] Melding harde schijf is vol activeren

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:52
We hebben hier een win2k server met hierop exchange geinstalleerd, de partitie waar de mailboxen opstaan loopt langzaam vol, dit komt door log files, uitbreiding van mailboxen enz.
Als de schijf bijna vol is kan niemand meer e-mailen
Nu wil ik dat als er bijv nog 100 MB vrij is, er een melding word gegeven dat de schijf bijna vol is zodat er maatregelen kunnen worden getroffen.
In de search kon ik alleen maar vinden hoe je zoiets uit kunt schakelen
Ik heb al gekeken bij disk quota maar dit werkt ook niet, er komt geen melding dat de partitie bijna vol is.

Weet iemand of dit in Windows is in te schakelen of dat er een progje voor bestaat?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
De exchange server dit zelf laten monitoren, en een email laten genereren als de hdd's vol lopen?

HOW TO: Set Monitors for Free Disk Space in Exchange 2000 Server

[ Voor 44% gewijzigd door Rolfie op 12-01-2005 13:50 ]

Verwijderd

als je regelmatig een full backup maakt zullen je log files geflushed worden.

• Ora et Labora
Rolfie schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:47:
De exchange server dit zelf laten monitoren, en een email laten genereren als de hdd's vol lopen?

HOW TO: Set Monitors for Free Disk Space in Exchange 2000 Server
tnx, dit gaat werken _/-\o_

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 09:14

mutsje

Certified Prutser

EJVL schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:44:
We hebben hier een win2k server met hierop exchange geinstalleerd, de partitie waar de mailboxen opstaan loopt langzaam vol, dit komt door log files, uitbreiding van mailboxen enz.
Als de schijf bijna vol is kan niemand meer e-mailen
Nu wil ik dat als er bijv nog 100 MB vrij is, er een melding word gegeven dat de schijf bijna vol is zodat er maatregelen kunnen worden getroffen.
In de search kon ik alleen maar vinden hoe je zoiets uit kunt schakelen
Ik heb al gekeken bij disk quota maar dit werkt ook niet, er komt geen melding dat de partitie bijna vol is.

Weet iemand of dit in Windows is in te schakelen of dat er een progje voor bestaat?
Logfiles van Exchange worden na een Full Backup verwijderd. Misschien moet je hier wat meer aandacht aan besteden...

• Ora et Labora
Ik heb nu ook ingesteld dat de logfiles ouder dan een bepaalde dag worden verwijderd.
Backup gebeurd via veritas wat nu nog een zooitje is, dat ben ik nog aan het uizoeken
_/-\o_

Verwijderd

EJVL schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:28:
Ik heb nu ook ingesteld dat de logfiles ouder dan een bepaalde dag worden verwijderd.
_/-\o_
Alleen jammer dat dat gaat om de log files van message tracking en niet om de transactoin log files dus veel zin heeft dat niet. (als je het over de setting hebt op de general properties tabblad van je server)

Backup checken zoals Mutsje ook al zegt.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:43 ]

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:09
EJVL schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:28:
Backup gebeurd via veritas wat nu nog een zooitje is, dat ben ik nog aan het uizoeken
_/-\o_
Welke files laat je hiermee opschonen, en hoe heb je dit gedaan? Je kan namelijk niet 123 de transactie logs verwijderen van exchange.

Verwijderd

Rolfie schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 11:12:
[...]

Welke files laat je hiermee opschonen, en hoe heb je dit gedaan? Je kan namelijk niet 123 de transactie logs verwijderen van exchange.
zie mijn antwoord hierboven.... :) Dat zijn de message tracking logs en niet de transactie logs....
Pagina: 1