Ik heb een JList waar enkele honderden items inzitten. Die JList zit dus in een JScrollPane. Nu heb ik een search()-methode geschreven die een bepaald element in de JList opzoekt.
M'n JList heet dus categoryList. Die method werkt goed, en hij selecteert ook de goede items e.d., maar hij scrollt niet vanzelf naar het geselecteerde item toe. Ik dacht dit op te lossen door in m'n scrollpane setAutoscroll(true) te doen, maar dat helpt niks. Weet iemand hoe ik m'n scrollpane naar het goede item laat toescrollen (dus naar categoryList.setSelectedIndex(i))
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| public void search() { for(int i = searchLocation; i < categories.size(); i++) { if(contains(((Category)categories.get(i)).getPattern(), search)) { categoryList.setSelectedIndex(i); searchLocation = i + 1; return; } } JOptionPane.showMessageDialog(frame, "Geen overeenkomende resultaten gevonden.", "Niet gevonden", JOptionPane.INFORMATION_MESSAGE); searchLocation = 0; } |
M'n JList heet dus categoryList. Die method werkt goed, en hij selecteert ook de goede items e.d., maar hij scrollt niet vanzelf naar het geselecteerde item toe. Ik dacht dit op te lossen door in m'n scrollpane setAutoscroll(true) te doen, maar dat helpt niks. Weet iemand hoe ik m'n scrollpane naar het goede item laat toescrollen (dus naar categoryList.setSelectedIndex(i))