Keuze tussen deze 2 systemen... Help

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 08-10 14:24
MYCOM:

Behuizing: : IN WIN X710

Voeding : Zalman ZM400B-APS 400WATT (standaard)

Moederbord : ASUS A8V Deluxe (standaard)

Processor : AMD Athlon 64 3500+ (standaard)

Geheugen : 2x Corsair 512 MB DDR SDRAM PC400/32 (standaard)

Videokaart: : Sapphire RADEON X800 PRO, 256 MB

Harde schijf : Western Digital WD1600JD, 160 GB

CD/DVD-ReWriter : AOpen DUW1608 (standaard)

Diskdrive : 3,5" diskettestation, 1,44 MB

Toetsenbord : Logitech Internet Pro

Muis : Logitech Premium Optical Wheel Mouse

Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie

Totaal: 1540 EURO excl MONITOR!

Afbeeldingslocatie: http://www.pcpro.co.uk/picture_library/dir_69/it_portal_pic_34674.jpg :*)

Dit is de kast, zit LCD schermpje in en ziet er goed uit vind ik..

ALTERNATE:

Behuizing: Thermaltake Tsunami VA3000BWA

Voeding: 1 x 480 Watt

Moederbord: Chipset: nVidia nForce3 Ultra

Processor: AMD Athlon 64 3000+ Winchester

Geheugen: 1 GB DDR-SDRAM

Grafisch: 256 MB GeForce 6800-GT

Harddisk: 250 GB Snelheid 7200 rpm Cache buffer 8192 KB

Floppydrive: 3,5" 1.44 MB

Optical drive(s): Dual DVD±RW Double Layer (DVD+R9)

Geluid: SoundBlaster Live! 7.1

Netwerk: Snelheid: 10/100/1000 Mbps

Software: Windows XP Home Edition (Nederlands)

Overige software: Power DVD, Nero 6.0 Express

Overige informatie: Met lichtgevende Sharkoon kabels!

Totaal: 1399 EURO excl Montitor

Afbeeldingslocatie: http://www2.alternate.nl/prodpic/450x450/s/shdv01.jpg :O

Allebei zijn het mooi kasten vind ik, de spullen erin zijn ook erg goed . Maar mijn vraag is welke het beste is om te kopen..Het scheelt
150euro, vinden jullie dat de verschillen tussen de 2 genoeg zijn om 200 meer te betalen voor de ene bij mycom? is het verschil goed te
merken tussen 3000+ en een 3500+? is die +80 watt voeding bij alternate goed te merken? :?

Geef A.U.B je mening over welke jij zal kopen als je kon kiezen.. en waarom je dit zal doen :) _/-\o_

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
FAQ gelezen ??
CSL FAQ

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
Ja, FAQ gelezen..(althans..gedeelte ;) ) Ik wil gewoon weten welk systeem beter is.

Ik game erg veel..wil alles optimaal kunnen spelen, ook download ik veel films/games en de pc moet lang aan kunnen blijven.

Ik wil graag weten wat de verstandigste koop is tussen deze 2 systemen. en waarom dat zo is.

Those who surrender freedom for security will not have, nor do they deserve, either one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had de onderste genomen, de bovenste is gewoon duur, als je daar nog een leuk beeldschermpje bij wil dan kost je dat ook al gauw 150 en voor een tft 350 en ik vind de thermaltake kast mooier :p

Edit: En bij het onderste systeem kan je eventueel ook een Asus A8N SLI in doen, 139 euro kost ie als je pc dan wat langzamer word met games stop je er zo nog een 6800GT bij in

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2005 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AJ1815
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-08-2021
ALs ik het goed zie is de bovenste een socket 939 systeem en de onderste een socket 754 systeem. Om verschillende redenen (Dual-Channel geheugen, oog op de toekomst) zou ik voor de bovenste gaan. Blijkbaar heb je toch geld zat, dus dan maakt die 150 euro ook niet meer uit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Ik zou de die van Mycom nemen. Niet alleen omdat hij betere specs heeft, maar vooral omdat ik hele slechte ervaringen heb met de service bij Alternate. Mycom is over het algemeen echt 100 x servicegerichter (tenminste die in Rotterdam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
Bij die van alternate krijg je een losse geluidskaart, waarschijnlijk iets als een audigy 2 o.i.d., wat een enorme verbetering is tov onboard sound. Afgezien dat het beter klinkt is het minder proc belastend etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Icey schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:46:
Bij die van alternate krijg je een losse geluidskaart, waarschijnlijk iets als een audigy 2 o.i.d., wat een enorme verbetering is tov onboard sound. Afgezien dat het beter klinkt is het minder proc belastend etc.
'enorme verbetering' is wel wat overdreven. Wat je zegt is idd zo, maar het verschil is tussen 3000+ en 3500+ is wel een heel stuk groter dan het verschil tussen onboard sound en audigy sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:33
Ik vind geluid belangrijker dan 201 fps halen ipv 200, maar dat is een afweging.

Verder is mycom over het algemeen gewoon een stapje duurder, en bij die van alternate krijg je ook nog een iets grotere hdd (alhoewel die dingen toch bijna niks kosten).

Overigens, ik vind beide kasten 3x niks. Maargoed, dat is een keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
Icey schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:56:
Ik vind geluid belangrijker dan 201 fps halen ipv 200, maar dat is een afweging.
Tuurlijk is het zo dat je in de huidige spellen niet veel verschil zult merken tussen de 3000+ en de 3500+. Daar is het echter ook niet voor bedoeld als je voor de 3500+ kiest. Die kies je dan omdat hij net wat langer mee zal kunnen dan de 3000+. Toekomstgerichter dus.
Die geluidskaart is trouwens een soundblaster live. En dat is niet echt heel veel beter dan onboard sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dannydekr
AJ1815 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:08:
ALs ik het goed zie is de bovenste een socket 939 systeem en de onderste een socket 754 systeem. Om verschillende redenen (Dual-Channel geheugen, oog op de toekomst) zou ik voor de bovenste gaan. Blijkbaar heb je toch geld zat, dus dan maakt die 150 euro ook niet meer uit!!!
Ik heb een limiet van 1600euro.....althans, mijn vader..ik leg er dan de eventuele rest wel bij :Y)
Icey schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:56:

Verder is mycom over het algemeen gewoon een stapje duurder, en bij die van alternate krijg je ook nog een iets grotere hdd (alhoewel die dingen toch bijna niks kosten).

Overigens, ik vind beide kasten 3x niks. Maargoed, dat is een keuze.
Hoezo vind je ze allebei 3x niets dan..kwa uiterlijk of kwa innerlijk? Innerlijk is er bijna niet btr voor dat geld denk ik (en intel zuigt..letterlijk en figuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dannydeman schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 18:22:
[...]

Ik heb een limiet van 1600euro.....althans, mijn vader..ik leg er dan de eventuele rest wel bij :Y)

[...]

Hoezo vind je ze allebei 3x niets dan..kwa uiterlijk of kwa innerlijk? Innerlijk is er bijna niet btr voor dat geld denk ik (en intel zuigt..letterlijk en figuurlijk)
waar slaat dat op intel zuigt.... dat is gewoon een stom vooroordeel
Pagina: 1