Computer start soms niet door.

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-12-2025
Setting:

Gigabyte GA-K8NNXP nForce3 150 chipset
AMD64 3200
1 Gig Geheugen
Radeon 9800XT
Audigy 2 ZS
Sata 10000 rpm 32 Gig
Maxtor 7200 120 Gig
Antec Voeding 430 Watt
Creative 6x dvd
Plextor 8x dvd brander
Windows XP

Probleem:
Als ik mijn pc aan zet start hij pas na een aantal keer echt goed op. De eerste paar kom komt loopt hij vast op het moment dat hij het geheugen moet gaan optellen. Daar komt hij dus niet eens aan toe.

1- Ander probleem wat mischien er iets mee te maken kan hebben:
Vanaf het begin van deze pc, ongeveer een jaar terug kan ik de pc niet gewoon afsluiten. Als ik namelijk hem in windows de opdracht geef om af te sluiten dan sluit hij af maar start meteen weer opnieuw op. Ik heb mijn pc dus al die tijd met de power knop uitgezet. Ik weet niet of dit er iets mee te maken heeft maar ik meld het maar voor alle zekerheid. Ik weet trouwens niet hoe ik dit probleem kan oplossen.

2- Ander probleem wat mischien er iets mee te maken kan hebben:
Als ik zware spellen speel gebeurt wel eens dat mijn computer ermee kapt. Ik heb naar de temperatuur gekeken maar vind geen opvallend hoge temperaturen.

Ik heb door vele topics gestruind maar nergens vind ik wat mij verder helpt.
Ik hoop dat jullie een idee hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door michielvz op 12-01-2005 22:09 ]

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Mainboard? Voeding?

Wel degelijk belangrijk om de specs van je systeem wat vollediger te vermelden. Geen HDD? Geen DVD? Geen CD? Capaciteit/merk voeding?

• michielvz
pulleke schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:51:
Mainboard? Voeding?

Wel degelijk belangrijk om de specs van je systeem wat vollediger te vermelden. Geen HDD? Geen DVD? Geen CD? Capaciteit/merk voeding?
Je hebt gelijk. Kheb het aangepast.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik denk dat je voeding aan de krappe kant is, zeker als dit van een "bedenkelijk" merk is. Weet je toevallig meer over de voeding behalve dat ie 400W is.... Alleen die SATA schijf slurpt al 80W weg.

Ik had een vergelijkbare configuratie maar nog zonder die brander met een Aopen 350W en die knalde totdat ik m'n Antec NeoPower 480 erin gooide!! :)

Heb je de bios van je mainboard al eens ge-upgrade?

[ Voor 20% gewijzigd door Darth Malak op 12-01-2005 14:55 ]

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Lijkt em dat het in je geheugen zit heb het zelfde gehad met een medion pc daarbij moest ik de geheugen modules omdraaien als ie vaastliep :X

Verwijderd

Ik heb ook hetzelfde probleem al een keer vaker gehad.

1. gebruik je toevallig een stekkerdoos? zo ja probeer het eens direct in het stopcontact
( misschien raar maar geloof me bij mij was het de oplossing )

2. download een geheugentest programma om te kijken of het aan je geheugen ligt

3. mocht het dan nog niet lukken kijk dan eens of het aan de voeding ligt.. ik weet niet of je hem gekocht hebt bij een winkel anders ga er eens mee terug als je nog garantie hebt en anders koop een andere voeding..

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Die 10.000rpm schijf, ik neem aan dat daar je windows opstaat, wordt die niet veel te heet?
Volgens mij konden die dingen aardig warm worden, misschien proberen dat ding een beetje lucht te geven?

Verwijderd

Voeding denk ik wel merk heb je?? Q-tec Sweex dat soort merken zijn bagger, probeer eens een enermax of zalman of tagan.....

• michielvz
Bedankt voor jullie reacties ik ga kijken of ik er wat mee kan.

• michielvz
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 15:52:
Ik heb ook hetzelfde probleem al een keer vaker gehad.

1. gebruik je toevallig een stekkerdoos? zo ja probeer het eens direct in het stopcontact
( misschien raar maar geloof me bij mij was het de oplossing )

2. download een geheugentest programma om te kijken of het aan je geheugen ligt

3. mocht het dan nog niet lukken kijk dan eens of het aan de voeding ligt.. ik weet niet of je hem gekocht hebt bij een winkel anders ga er eens mee terug als je nog garantie hebt en anders koop een andere voeding..
Wat voor geheugentest programma bedoel je ? Wat moet ik daarmee testen ? Ik begrijp niet wat er mis zou kunnen zijn met mn geheugen. Bedoel je dat het kapot kan zijn ?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Bijv. memtest86.... http://www.memtest86.com/

Laat die maar eens een uurtje of 2 achter elkaar stampen en kijk of er fouten gevonden worden. Zo ja kunt je je bios checken en kijken of je system overclocked is... dan terugschroeven totdat je geen errors meer krijgt.

Andere optie: 1 geheugenmodule verwijderen en kijken of misschien 1 van de 2 rot is. Als je ergens nog wat compatible geheugen hebt liggen kun je dat er ook inzetten en kijken of het probleem verholpen is.

Verder zag ik een goede opmerking over de temperatuur van die 10K schijf. Wat voor een kast heb je?? Mini-, midi-tower?

[ Voor 12% gewijzigd door Darth Malak op 12-01-2005 19:17 ]

• michielvz
Deze kast heb ik > http://www.antec.com/us/productDetails.php?ProdID=81046#

De SX1040BII Black Performance Series II SOHO File Server

Ik heb nog een keer voor de zekerheid naar mn voeding gekeken. Het is een antec voeding van 430 watt.

[ Voor 29% gewijzigd door michielvz op 12-01-2005 22:09 ]

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Dan zal het niet de voeding zijn (tenzij hij echt defect is, even nameten dus) want antec levert gewoon goede stabiele voedingen (zelf nu een Antec NeoPower 480 en draait als een tierelier)...

Temperatuurprobleem, geheugen, bios flashen van je mainboard.

• michielvz
Echt raar, als ik pinnacle 9 draai valt mn pc uit, ga ik hetzelfde doen met magix video deluxe doet ie het prima. Zou dit duiden op een geheugen probleem ?

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Ik kan nu weer een heel verhaal op gaan hangen waarom ik vind dat Pinnacle SUXORS aangezien het volzit met bugs maar goed.....

Tja....

Ik zou windows er ff opnieuw opzetten.... kan wonderen doen!

• michielvz
pulleke schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 17:21:
Ik kan nu weer een heel verhaal op gaan hangen waarom ik vind dat Pinnacle SUXORS aangezien het volzit met bugs maar goed.....

Tja....

Ik zou windows er ff opnieuw opzetten.... kan wonderen doen!
Is dat zo ? Dit is heel raar. Ben een beetje aan het vogelen geweest. Merk dat wanneer ik Pinnacle instel op dvd er niks gebeurt maar zodra ik hem op die pinnacle kaart instel zodat ik analoog kan opnemen lijkt het alsof die de stekker uit het contact haalt.

• Darth Malak

Darth Malak

Sith Lord

Wat je nog kunt proberen.... alle PCI kaarten e.d. uit je PC halen (weet ik, ff werk)... ook je geheugen en andere spul... (incl. CPU). En dan stap voor stap weer opbouwen en tussentijds booten...

Vergeet ook ff niet die antistatische polsband want ik kan je vertellen dat die echt NOODZAKELIJK is...

Je zei dat ie ongeveer een jaar oud was... Hoe zit het met de garantie... Voordat je bovenstaande acties gaat uitvoeren eerst ff je garantie checken.
Pagina: 1