RM-rf schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:27:
Ik vind het er nog erg wit uitzien, erg leeg.
Juist het ruimtelijk beeld van het gebouw te krijgen lukt niet helemaal, het is moeilijk op basis van deze beelden zelf ook een inzicht te krijgen hoe het gebouw functioneert.
Ik vind het er idd ook nog veel te wit uit zien, maar ik heb geen flauw idee wat ik met de achtergrond kan doen zonder de aandacht er naar af te leiden...
Wat het ruimtelijk beeld van het gebouw betreft: dit is idd misschien nogal moeilijk te zien op deze beelden. Maar misschien had ik er ook moeten bij vertellen dat deze beelden vergezeld worden van animaties waarin het gebouw stelselmatig opgebouwd wordt.
Voor de rest zullen interieur-renderings een beter beeld geven van de ruitmelijke werking van het gebouw. Ook deze komen er aan... later op de dag.
Ook als grafisch 'spetterende' presentatie werkt het nog niet echt, door de grote lege ruimte, wardoor de 'bloep'-vorm.-architesctuur zelf erg klein is afgebeeld, en in de achtergrond slechts in twee hoekjes gestopt is, 1 maal 2d vlak (linksonder) en 1 maal ruimtelijk, rechtsboven.
Wat stel je hier dan voor? Zou ik de blob-vorm groter in m'n presentatie laten uitkomen? Moet die meer centraler gebracht worden? Deze blob komt zeker wel groter terug op het concept-blad. (volgt ook later)
De ruimtelijke visie in het onderste beeld is wat betreft uitleg het duidelijkst, maar die twee 'schetsen', of draadmodellen die ernaast staan zijn dan weer weinigzeggend, daarvan zou ik enkel de onderste overhouden, de bovenste is qua zichthoek vrijwel gelijk, enkel wat minder ruimtelijk.
idd, de 2 draadmodellen zijn niet nodig, 1 volstaat. Deze draadmodellen geven een idruk van de concentratie van circulatie in het gebouw.
Volgens mij moet je duidelijkere en uitgesprokenere visies tonen in de beelden, een duidelijke uitspraak doen 'wat' je nu presenteerd, een visie op het concept achter het design? een weergave van hoe zo'n gebouw nu ruimtelijk kan werken? een antwoord op de vraag in welke zin het gebouw voldoet aan de opdracht?
Concept wordt zeker een belangrijk aspect en hieraan zal een volledige A0 besteed worden.
Wat ik nu erg mis is de werking in de omgeving van het gebouw, dat is voor veel architecten een enorm essentieel punt en een belangrijke reden om 3D modelling toe te passen voor presentatie aan opdrachtgevers.
In zo'n beeld is het heel belangrijk een schaalgrootte aan te geven, door bv kleine modellen van mensen erin te plaatsen, misschien gestyleerd, of door gebouwen in de omgeving te suggereren.
Dat ontbreekt nu geheel.
Wordt aan gewerkt.
Qua teksten is het heel erg belangrijk welke teksten je hebt, of wat je precies wilt communiceren, ik zou het afraden om teksten enkel op hun visuele werking uit te selecteren, dat maakt de presentatie er meestal zeker niet beter van.
Deze tip zal ik in m'n achterhoofd houden

Alvast bedankt voor de reactie.