Startup Manager

Pagina: 1
Acties:

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
Ik ben op zoek naar een software dat automatisch opstart tijdens het starten van Windows en dan alle lopende processen nakijkt en ze na bijvoorbeeld 5 minuten of zo afsluit.

Op deze manier kun je programma's die bijvoorbeeld checken voor updates toch laten lopen, maar ze niet constant in de achtergrond van je Windows hebben draaien. Je zou bijvoorbeeld kunnen kiezen dat je elke 4 uren al deze programma's/processen even tijdelijk opstart voor een update check en ze dan weer afsluit.

Het tooltje zelf moet natuurlijk minimaal geheugen innemen en zou misschien zichzelf ook moeten kunnen afsluiten na het alles heeft doorlopen (en in geval van "scheduled runs" op achtergrond blijft lopen)..

Vreemd verzoekje misschien maar lijkt mij ideaal om bepaalde programma's (zoals Doppler/iPodder/Nimq) een keer de laatste bestanden kan laten binnenhalen en ook laten updaten voor gewone programma's, maar ze niet resistent in het geheugen hoef te laten lopen.

Iemand hier ooit iets voor gezien?? Alvast enorm bedankt voor de tips!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Je moet eigenlijk een stapje hoger zitten: waarom niet op zoek naar een tool waar je updates in kan frotten, die elke dag eenmalig checkt of er een update beschikbaar is?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
al met pskill geprobeerd? [search=pskill] :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kun je geen batchfile maken die je scheduled bij het opstarten en dan na een paar minuten processen af begint te schieten? En ondersteunt de standaard Windows Taakplanner deze functionaliteit niet gewoon (indien het proces na 1 uur nog loopt schiet het dan af)? Dan moet dit toch eenvoudig te maken zijn? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Mask
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-02 21:57
BtM909 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:59:
Je moet eigenlijk een stapje hoger zitten: waarom niet op zoek naar een tool waar je updates in kan frotten, die elke dag eenmalig checkt of er een update beschikbaar is?
Dat zou uiteraard het beste zijn idd :) Maar denk dat dat NOG lastiger wordt :)

En voor pskill en die batch file, ja dat zou inderdaad ook kunnen, alleen zocht ik iets subtielers (en grafischer) dan dat :) Denk dat ik de software maar gewoon zelf moet sluiten dan :)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

VBScript/WSH doet dit ook OK en zonder zwart scherm.

Maar waarom niet gewoon in de programma's instellen dat ze niet bij start booten en kijken welke parameters ze ondersteunen? Best kans dat een forced update al kan via een logonscript.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1