[frontpage] knoppen in flash ?

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• Bertuss
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-04-2021
Ha mensen,

Ik ben een site aan het bouwen voor een basisschool. Ze willen het om eenvoudig te houden hebben in frontpage. Nu hebben ze aangegeven ongeveer een zelfde knoppenstructuur / knoppen te willen hebben zoals te zien is op www.kobalt.nu. Met deze knoppen ben je neem ik aan, gebonden aan java c.q flash geralteerde programma's ? Zoja, wat kan ik het beste gebruiken om het in te voegen in frontpage ? Het liefst natuurlijk eenvoudig, want ze zijn beginners op dit gebied.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Dit is gewoon te doen (en gedaan ;)) met HTML + CSS :)

edit:

Ik heb ze al een keer eerder gepost, maar hieronder een heel handig lijstje als je stap voor stap een menu met UL's wilt maken :)

http://css.maxdesign.com.au/listamatic/index.htm
http://css.maxdesign.com.au/listamatic2/index.htm
http://www.alistapart.com/articles/taminglists/
http://www.simplebits.com...styling_nested_lists.html

http://www.paulpgriffin.com/css/tabs/tabs.html
http://unraveled.com/projects/css_tabs/

[ Voor 82% gewijzigd door BtM909 op 12-01-2005 12:49 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dat zijn geen Flash knoppen. Het is een simpele onmouseover actie, die je in css kan maken met :hover.

Het idee is simpel: laat het ene plaatje zien als er geen muis overheen gaat, en een ander als dat wel gebeurd.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 16:42

André

Analytics dude

Frontpage heeft hiervoor toch ook standaard buttons in huis? Gebruik die gewoon en je bent van Flash af.

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

André schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 12:46:
Frontpage heeft hiervoor toch ook standaard buttons in huis? Gebruik die gewoon en je bent van Flash af.
Helaas zijn die gebaseerd op Java icm Frontpage extensies :/

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:08

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

HTML:
1
2
<a href="blah" class="blauw">linkje 1</a>
<a href="blah2" class="rood">linkje 2</a>

Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
A {
   display: block;
   width: 200px;
}
A.blauw:hover, A:blauw:visited:hover  {
   background-color: blue;
}
A.rood:hover, A.rood:visited:hover {
   background-color: red;
}

edit, ah de sub-navigatie, ook dat is gewoon een simpele vorm van gebruik van CSS en javascript welke de css-waardes van onderliggende elementen aanpast (vooral de display: none-waarde, waarmee je een element kunt verstoppen ... en tonen)

[ Voor 30% gewijzigd door RM-rf op 12-01-2005 12:51 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Bertuss
Ja dat snap ik, maar ik bedoel ook, dat hij verspringt met sub-knopjes, maar niet de rest. Of valt dat op te lossen met frames ?

• Bertuss
Ik ben nogal een HTML N00b, maar ik vind de links van BtM909 opzich wel nuttig, maar ik vind de uitleg nog niet echt helder. Heeft er niemand een soort gelijke structuur zoals bij kobalt.nu voor mij waarbij ik alleen maar de tekst en kleuren hoef te veranderen ? Niet omdat ik daar te lui voor ben, maar ik ben er gewoon niet sterk in en de school waarvoor ik het maak al helemaal niet en zei moeten het ook eenvoudig kunnen wijzigen.

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:25
Niet te lui, maar iedereen kan researchen. :) Ik zou zeggen ga je eens wat meer verdiepen in de materie en kom niet hier vragen of wij even alles voor je opknappen... that's against the rules en er wordt op deze plaats van het forum wel een klein beetje meer niveau en inzet verwacht ;)

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:25

samo

yo/wassup

Kijk eens op www.w3schools.com, dat is nogal een duidelijke tutorial. Kan je wat lezen over html, javascript enz, en dan zet je dat zelf heel makkelijk in elkaar.... Nu, en later.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• Bertuss
Ik heb nu op deze site dit script gevonden: http://simplythebest.net/...pts/dhtml_script_105.html
Opzich is dit wel wat ik in gedachten heb. Ik heb elke stap uitgevoerd, maar waar moet ik die zip bestanden plaatsen ? Hij doet het nog niet namelijk.

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Maar de hover optie (buiten de a tag) in css werkt voor als nog toch alleen in mozilla browser en niet in IE. Maar op de site word de kleur al veranderd als je over het divje heen gaat, dus dan zou je nog een javascript hack nodig hebben wil je het dan in IE werkend hebben. Beter is gewoon een mouseover erin te zetten.

edit:

voorbeeld van een hele vieze oplossing die ik ooit heb gebruikt, je hoeft nou alleen een styleclass aan te maken voor het in en uit gaan.

HTML:
1
<div width="150" class="uit" onmouseover="this.className='in1'" onmouseout="this.className='uit'">

[ Voor 31% gewijzigd door Niakmo op 17-01-2005 14:52 ]

• Bertuss
zirus schreef op maandag 17 januari 2005 @ 14:48:
Maar de hover optie (buiten de a tag) in css werkt voor als nog toch alleen in mozilla browser en niet in IE. Maar op de site word de kleur al veranderd als je over het divje heen gaat, dus dan zou je nog een javascript hack nodig hebben wil je het dan in IE werkend hebben. Beter is gewoon een mouseover erin te zetten.

edit:

voorbeeld van een hele vieze oplossing die ik ooit heb gebruikt, je hoeft nou alleen een styleclass aan te maken voor het in en uit gaan.

HTML:
1
<div width="150" class="uit" onmouseover="this.className='in1'" onmouseout="this.className='uit'">
Aha ik begrijp het. Het is dus niet echt bruikbaar ? Waar plaats ik die code van jou ?
Sorry dat ik steeds zo N00perig reageer, maar ik heb niet de tijd om een complete HTML cursus te nemen ... Als ik deze knoppenstructuur goed voor elkaar heb, lukt de rest wel namelijk !

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
om alles in 1 html bestandje te zetten:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
<style type="text/css">
.uit  { 
   background-color: blue; 
} 
.in { 
   background-color: red; 
}
</style>

dit is de css code voor het element waar je de achtergrond kleur van wilt veranderen. Dit stukje kan je ergens tussen [head][/head] zetten.

HTML:
1
<div width="150" class="uit" onmouseover="this.className='in'" onmouseout="this.className='uit'">

dit is het element waar je de achtergrond kleur van veranderd, dit hoeft niet een divje te zijn kan ook table bijvoorbeeld.

Maar dit is maar een van de oplossingen, je kan ook meteen met een onmouseover="this.backgroundcolor" de kleur veranderen maar ik gebruik een centraal css bestandje dan is het bovenste handiger. Als je gebruik maakt van .clickding:hover moet je een klein stukje javascript in je html toevoegen wil het werken aangezien het anders niet in IE werkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Niakmo op 17-01-2005 15:09 ]

• Bertuss
Ik heb nu gewoon de HTML-code van die site gebruikt om te bewerken. Dat werkt prima, alleen nu moet ik er nog hyperlinks in hebben naar mijn pagina's. Dit lukt niet echt. Ik heb geprobeerd gewoon selecteren en dan hyperlink toevoegen, maar dan gebeurd er bar weinig en staat er fout op pagina. Ik heb nu dit onder 1 knop staan:

HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
</tr>
         <tr name="alg" id="alg" style="display:none"
         onclick="parent.content.location.href='contentp.asp?pageid=alg_org';hideLayer('search');">
            <td height="20"  valign="middle" class="navsub" onmouseover="mouseOver(this)"
            onmouseout="mouseOut(this)">
               &nbsp;&nbsp;&nbsp;<a href="De%20visie.htm">De visie</a></td>
         </tr>
         <tr style="display:none" name="alg" id="alg">
            <td style="height:1px;background-color:#0066cc;">
            </td>

De knop moet dus gaan naar De visie.htm en dat doet ie niet !

Heeft dat met dit stukje te maken:

HTML:
1
'contentp.asp?pageid=alg_org'

Want dat alg_org is nog van die andere site.

Ik zit nu dus ffies vast, weet iemand de oplossing ?

• Bertuss
Niemand ?

• Bertuss
Dank ... maar heb je ook een antwoord op mijn laatste vraag. Ik heb namelijk al een knoppenbalk alleen de links werken dus niet ... zie mijn laatste vraag hierboven.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 14:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik mag dan nu even helemaal off the question gaan, maar waarom ben je dan in eerste plaats al gevraagd om deze site te maken? Ik denk niet dat je zo'n taak op je moet nemen als je weet dat je ten eerste niet de moeite en de tijd hebt om het voor jezelf al goed te leren, en vervolgens voor een ander een bruikbare, gemakkelijke site neer te zetten.
Op deze manier zadel je jezelf niet alleen nu, maar ook in de toekomst met een hoop werk op, want ik kan je zo vertellen dat ze toch met vragen zullen komen waar jij ook het antwoord nog niet op weet.
Omdat het toch gebeuren moet raad ik je aan de tijd te nemen voor een html-cursus, koop een boekje, spit dat door en begin dan. Ik probeer je hiermee niet te bekritiseren maar je gewoon advies te geven.

Ik zal je vertellen waarom dat ''contentp.asp?pageid=alg_org'' niet zal werken.
contentp.asp = de pagina zelf, in ASP code geschreven: hij heeft dus de extensie .asp
? = aanduiding dat er een parameter achteraan komt.
Parameters kom je bijvoorbeeld tegen in simpelweg Pingen, zoals het commando "ping -t" , dit wil zeggen: voer een ping uit, én blijf doorgaan. Zo ook hier: de ? geeft aan dat hij de pagina moet laden, én dat...
pageid deze variabele, die ergens in de code van het document 'contentp.asp' genoemd zal zijn, een waarde mee moet krijgen. 'pageid' is vrij gemakkelijk te vertalen naar 'pagina identificatie' dus, welke pagina:
=alg_org. dit is de waarde van de variabele 'pageid'. Wat wordt er dus gevraagd:
Ga naar de pagina contentp.asp (waar waarschijnlijk alle informatie in staat) én haal daaruit alléén de informatie onder de noemer 'alg_org'.
Waarom leg ik dit eigenlijk uit :P

je moet op de plek van deze hele url gewoon de pagina waar hij heen moet, invullen. Dus leraren.html of overdeschool.html.

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 18-01-2005 19:29 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Bertuss
Dark Blue schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:29:
Ik mag dan nu even helemaal off the question gaan, maar waarom ben je dan in eerste plaats al gevraagd om deze site te maken? Ik denk niet dat je zo'n taak op je moet nemen als je weet dat je ten eerste niet de moeite en de tijd hebt om het voor jezelf al goed te leren, en vervolgens voor een ander een bruikbare, gemakkelijke site neer te zetten.
Op deze manier zadel je jezelf niet alleen nu, maar ook in de toekomst met een hoop werk op, want ik kan je zo vertellen dat ze toch met vragen zullen komen waar jij ook het antwoord nog niet op weet.
Omdat het toch gebeuren moet raad ik je aan de tijd te nemen voor een html-cursus, koop een boekje, spit dat door en begin dan. Ik probeer je hiermee niet te bekritiseren maar je gewoon advies te geven.

Ik zal je vertellen waarom dat ''contentp.asp?pageid=alg_org'' niet zal werken.
contentp.asp = de pagina zelf, in ASP code geschreven: hij heeft dus de extensie .asp
? = aanduiding dat er een parameter achteraan komt.
Parameters kom je bijvoorbeeld tegen in simpelweg Pingen, zoals het commando "ping -t" , dit wil zeggen: voer een ping uit, én blijf doorgaan. Zo ook hier: de ? geeft aan dat hij de pagina moet laden, én dat...
pageid deze variabele, die ergens in de code van het document 'contentp.asp' genoemd zal zijn, een waarde mee moet krijgen. 'pageid' is vrij gemakkelijk te vertalen naar 'pagina identificatie' dus, welke pagina:
=alg_org. dit is de waarde van de variabele 'pageid'. Wat wordt er dus gevraagd:
Ga naar de pagina contentp.asp (waar waarschijnlijk alle informatie in staat) én haal daaruit alléén de informatie onder de noemer 'alg_org'.
Waarom leg ik dit eigenlijk uit :P

je moet op de plek van deze hele url gewoon de pagina waar hij heen moet, invullen. Dus leraren.html of overdeschool.html.
offtopic:
Ik zal het ffies uitleggen, de school wil gewoon de site z.s.m. in de lucht hebben. Hierbij is verder geen HTML kennis nodig ... dat is alleen voor deze knoppenstructuur nodig. De rest wordt geen gebruik gemaakt van HTML. Bovendien als ik dit zelf nu weet uit te zoeken, dan kan ik ook hen uitleggen hoe het moet ! Dusss zo noodzakelijk is het niet om er een HTML-cursus voor te beginnen. Al ben ik dit in de toekomst wel van plan ! Maar dat terzijde. Ik kom er ook behoorlijk uit om het moment hoor ! Alleen kleine dingetjes als dit probleem niet en dat vraag ik dan hier. Ik vind trouwens dat HTML een heel groot deel logisch nadenken is en goed kijken. En waarom ze mij gevraagd hebben ... simpel omdat ik al een site heb gemaakt voor een andere school. Behoorlijk goed ook ! En ZONDER HTML !!!! (html-code ;)) Bedenk ook goed dat mensen daar, er helemaal geen verstand van hebben en al helemaal geen tijd !
Heb ik gedaan, maar dat helpt dus niet ...

• FireWood
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11:00
[quote]Bertuss schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 19:51:
[...]

offtopic:
Ik zal het ffies uitleggen, de school wil gewoon de site z.s.m. in de lucht hebben. Hierbij is verder geen HTML kennis nodig ... dat is alleen voor deze knoppenstructuur nodig. De rest wordt geen gebruik gemaakt van HTML. Bovendien als ik dit zelf nu weet uit te zoeken, dan kan ik ook hen uitleggen hoe het moet ! Dusss zo noodzakelijk is het niet om er een HTML-cursus voor te beginnen. Al ben ik dit in de toekomst wel van plan ! Maar dat terzijde. Ik kom er ook behoorlijk uit om het moment hoor ! Alleen kleine dingetjes als dit probleem niet en dat vraag ik dan hier. Ik vind trouwens dat HTML een heel groot deel logisch nadenken is en goed kijken. En waarom ze mij gevraagd hebben ... simpel omdat ik al een site heb gemaakt voor een andere school. Behoorlijk goed ook ! En ZONDER HTML !!!! (html-code ;)) Bedenk ook goed dat mensen daar, er helemaal geen verstand van hebben en al helemaal geen tijd !

Of ze moeten een (goede) site krijgen of geen, waarom is er haast bij? Hadden ze of eerder mee moeten beginnen of ze moeten maar wachten, anders zoeken ze maar een ander.
Als je een cursus gedaan hebt van HTML/CSS/... dan zul je merken dat frontpage een bagger code achterlaat en zware beperkingen heeft. Het enigste wat FP wel kan is dat een designer een pagina in elkaar kan flansen. Ik ga er al niet vanuit dat de code herbruikbaar moet wezen, want anders moet je toch eerst wat gaan lezen.

Dank er aan dat het in een table staat begin table tags(en einde) aanwezig? Juiste breedte? Daarbij komt ook nog eens dat je niet alles hebt overgekopieerd.

Persoonlijk zal ik beginnen met een goed boek na een dag heb je de basale basis kennis er wel in. Dan wil het opeens allemaal een stuk makkelijker denk ik.

P.S. Een paar post terug kick je binnen 24 uur. Je zal toch zo langzamerhand(meer als 1.5 jaar) moeten weten dat dat hier niet de bedoeling is en ook om zoekwerk vragen is hier niet de bedoeling.

[ Voor 7% gewijzigd door FireWood op 18-01-2005 20:13 ]

Noobs don't use "F1", Pro's do, but they can't find the information they needed

• Bertuss
Ja nu weet ik het wel ! Laters ... ga wel ff op beginnersforum vragen ofzo ... er zijn hier blijkbaar meer mensen die klagen als hobby hebben dan bruikbare tips geven. Toch dank voor je kleine advies Dark Blue ... begrijp me niet verkeerd.

edit ... gooi er maar een slot op zou ik zeggen ... vinden de mede-gebruikers hier blijkbaar nodig !

[ Voor 19% gewijzigd door Bertuss op 18-01-2005 20:28 ]

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Bertuss schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:28:
Ja nu weet ik het wel ! Laters ... ga wel ff op beginnersforum vragen ofzo ... er zijn hier blijkbaar meer mensen die klagen als hobby hebben dan bruikbare tips geven. Toch dank voor je kleine advies Dark Blue ... begrijp me niet verkeerd.

edit ... gooi er maar een slot op zou ik zeggen ... vinden de mede-gebruikers hier blijkbaar nodig !
Als je niet eens logisch na kan denken, dan mag er wat mij betreft (als mede-gebruiker) zeker een slot op :/

Tsss... Het is hier geen afhaal-chinees. Wil je op deze manier je probs oplossen, dan huur je me maar in voor 180 euro per uur...

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-05 10:29
Voordat dit topic helemaal de verkeerde kant op gaat willig ik het verzoek van de topicstarter maar in.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.